Imamen som tänkte efter

Mohamed Omar

En ung imam i Eslöv, Samir Muric, driver en hemsida som heter ”Fråga imamen”. Han översätter svar från muslimska skriftlärde. Sidan startade 2012 och verkar inte vara så aktiv längre. Frågorna och svaren är få. Under frågan ”Är det tillåtet att ge julkort till icke-muslimer?” får man veta följande:

”Det är dock inte tillåtet för en muslim att deltaga i ett icke-muslimskt evenemang, t.ex. att ge julkort, gå på julfester och spelningar o.s.v. Anledningen till detta är att genom att delta på deras religiösa högtider och aktiviteter kommer man indirekt att godkänna deras trosuppfattningar och/eller religion.”

En muslim ska inte fira jul, inte ens delta i julfirandet på något sätt. Jag fick lära mig samma sak i Uppsalamoskén när jag var muslim. Det var förbjudet att önska någon god jul. Men muslimer är människor och gör det ändå.

Muric är sunnimuslim och försöker hålla sig till den ”ortodoxa” eller ”traditionella” ståndpunkten vilket innebär att man som muslim ska hålla sig till någon av de fyra lagskolorna: shafi, hanafi, maliki och hanbali. För en utomstående ser det ut att vara väldigt liten skillnad mellan dessa skolor. Alla tillåter till exempel fyra hustrur och ger icke-muslimer sämre rättigheter.

Men detta inlägg skulle inte handla om lagskolor utan om något annat. Den 10 januari postade Muric följande på Facebook:

”Snacka hur mycket ni vill om ’kuffar’ och dess brister, men deras områden är hundra gånger mera säkra, renare och trevligare än de områden vi muslimer är en majoritet i. Och nej, det har ingenting med rasism eller ’strukturell diskriminering’ att göra, utan att vi inte tar eget ansvar.”

 

 

För er som inte vet, så betyder ”kuffar” icke-muslimer, det vill säga ”svennar”. Muric har rätt. Men det är inte bara kuffarernas områden som är bättre, hela kuffarernas land, Sverige, är bättre. Det är därför invandrare flyttar hit och inte tvärtom. Hur många svenskar flyttar till Somalia, Afghanistan och Irak för att söka ett bättre liv?

I gammelmedia har det hetat att invandrarna från arabvärlden och Afrika är så fantastiska och att de ska berika Sverige. Men om de kan berika Sverige, varför har de inte kunnat berika sina egna länder? Skulle du köpa ett piller mot håravfall av en skallig man?

Det som har skett genom den ansvarslösa massinvandringen är inte en berikning utan en förslumning. Allt fler områden börjar bli mer lika invandrarnas hemländer och mindre lika Sverige. Mindre rena, mindre trevliga, mindre säkra. Och antalet sådana områden ökar. Hela Sverige förändras till det sämre.

Och som imamen skriver har detta ingenting med rasism att göra. Invandrarna och deras barn blir inte våldsamma och slarviga för att svennarna är så rasistiska. Nej, Sverige är ett av världens minst rasistiska länder. Det finns inget islamiskt land i världen som har tagit emot så många människor från främmande kulturer och religioner och gett dem ekonomiskt bistånd, sjukvård och samma rättigheter som den inhemska befolkningen. Inget!

Däremot har rasismen ökat i Sverige genom massinvandringen på så sätt att invandrare från mer rasistiska länder har kommit hit och tagit med sig sin rasism. Som den 9 april 2016 då det skattefinansierade Turkiska Riksförbundet höll möte på Sergels torg i Stockholm. Förbundets vice ordförande Barbaros Leylani uppmanade också till mord på armenier. ”Turken vaknar!” skrek han. ”Armeniska hundar bör akta sig! Död åt armeniska hundar! Död! Död! Död!”

Talaren fortsatte att tala kärleken till fosterlandet Turkiet. Han gav sedan uttryck för en storturkisk tanke om att alla folk som tillhör den turkiska folkgruppen ska enas i ett land. Med ”fosterland” menade han inte bara det nuvarande Turkiet utan alla områden som bebos av etniska turkar. För att förverkliga den storturkiska staten kan blod komma att flyta, tillade han.

Om han älskar Turkiet så mycket, vad gör han här? Denna fråga vill jag ställa till er alla som viftar så stolt med era flaggor. Det faktum att ni är här är beviset för att Sverige är bättre. Tag emot Sverige på samma sätt som Sverige tog emot er. Öppna era hjärtan!

Klicka här för att gilla min sida på Facebook!

47 thoughts on “Imamen som tänkte efter

  1. Moab skriver:

    Så klart, det har varit ett sluttande plan och vi har nu nått dess logiska slutpunkt, muslimer som den ovan som både vill ha kakan och äta den, dvs vara muslim och leva i ett välordnat samhälle med sophämtning kommer inte att lyckas med sina uppmaningar till sina trosfränder, för då hade de ju kunnat bli kvar i sina länder och ordna sophämtningen där. Hade man blivit kvar där man hör hemma så hade kanske sophämtare, posten, ambulanspersonal, bussar och annat dessutom sluppit attacker från invandrare som har fortsatt att växa ända sen 70-talet i förorten. Det riktas många uppmaningar här på DGS till svenskar att ta sig samman, så man borde kanske också kunna rikta en uppmaning till invandrarna, skärp er, eller ännu hellre, åk hem och skärp er.

    Idag ännu en migrantnyftare på SvD med bild och allt, vi får sällan i SvD se reportage om en sopåkare eller busschaufför i Rinkeby, eller bildreportage på de våldtagna eller nerslagna, eller lite bilder på nerskjutna svenskar med blod och allt som råkar finnas i närheten. Vad jag verkligen hade velat se hade varit en serie reportage från våra fängelser, Kumla och Hall kanske. Jag har inte nog starka ord för det avskräde som SvD är, att tvingas delta till detta våldtäktsland genom stulen skatt och sedan få det nerkört i halsen, återigen med skattemedel, på radio och TV, för att sedan till sist också få det sig till livs i dagstidningar är outhärdligt. Jag kan snart inte öppna något från MSM utan att få det fysiskt dåligt, man får inte spykänslor som vänster brukar skriva, det är bara ljug, utan man blir så heligt förbannad så att blodtrycket sticker och ibland skriker man rakt ut tills rösten spricker. Det är inte värt det, livet är för kort för att lyssna på och se och läsa systemmedia.

    Hur kan dessa (——–) på SvD ha mage? Varför gör de inget SJÄLVA för migranterna, varför åker de inte SJÄLVA ner till något arabland och följer sin övertygelse, med vilken RÄTT kan de använda ett helt land för denna i en internationell jämförelse helt extrema migrantimport?
    Vem har gett dem rätten? Jag hoppas att frågan i framtiden istället blir vad deras straff skall bli.

    Liked by 15 people

  2. Moab skriver:

    Hoppa över om det kom med ovan:

    Idag ännu en migrantnyftare på SvD med bild och allt, vi får sällan i SvD se reportage om en sopåkare eller busschaufför i Rinkeby, eller bildreportage på de våldtagna eller nerslagna, eller lite bilder på nerskjutna svenskar med blod och allt som råkar finnas i närheten. Vad jag verkligen hade velat se hade varit en serie reportage från våra fängelser, Kumla och Hall kanske. Jag har inte nog starka ord för det avskräde som SvD är, att tvingas delta till detta våldtäktsland genom stulen skatt och sedan få det nerkört i halsen, återigen med skattemedel, på radio och TV, för att sedan till sist också få det sig till livs i dagstidningar är outhärdligt. Jag kan snart inte öppna något från MSM utan att få det fysiskt dåligt, man får inte spykänslor som vänster brukar skriva, det är bara ljug, utan man blir så heligt förbannad så att blodtrycket sticker och ibland skriker man rakt ut tills rösten spricker. Det är inte värt det, livet är för kort för att lyssna på och se och läsa systemmedia.

    Hur kan dessa (——–) på SvD ha mage? Varför gör de inget SJÄLVA för migranterna, varför åker de inte SJÄLVA ner till något arabland och följer sin övertygelse, med vilken RÄTT kan de använda ett helt land för denna i en internationell jämförelse helt extrema migrantimport?
    Vem har gett dem rätten? Jag hoppas att frågan i framtiden istället blir vad deras straff skall bli.

    Liked by 2 people

  3. Moab skriver:

    Hoppa,över om det kom med ovan:

    Det har varit ett sluttande plan och vi har nu nått dess logiska slutpunkt, muslimer som den ovan som både vill ha kakan och äta den, dvs vara muslim och leva i ett välordnat samhälle med sophämtning kommer inte att lyckas med sina uppmaningar till sina trosfränder, för då hade de ju kunnat bli kvar i sina länder och ordna sophämtningen där. Hade man blivit kvar där man hör hemma så hade kanske sophämtare, posten, ambulanspersonal, bussar och annat dessutom sluppit attacker från invandrare som har fortsatt att växa ända sen 70-talet i förorten. Det riktas många uppmaningar här på DGS till svenskar att ta sig samman, så man borde kanske också kunna rikta en uppmaning till invandrarna, skärp er, eller ännu hellre, åk hem och skärp er.

    Liked by 1 person

  4. Aha skriver:

    Gammelmedia med public service i spetsen framhäver allt som oftast sin förträfflighet, sin pressetiska upphöjdhet. Paradoxalt har det blivit alltmer accentuerat allt eftersom brukarnas förtroende dalar. När det gäller public service är t.o.m. reglerat att de ska vara opartiska och sakliga, vilket är deras paradåtagande. I det ligger att ”beakta programverksamhetens betydelse för den fria åsiktsbildningen och utrymme ska ges åt en mångfald åsikter och meningsyttringar” och att ”kontroversiella ämnen (såsom invandringen, min kommentar) eller händelser får inte behandlas på ett ensidigt sätt”. Att ”ge allsidig information så att medborgarna kan ta ställning” är också en del av uppdraget.
    Så där håller det på när man läser Radio- och TV-lagen samt Sändningstillståndet.

    SVT skriver också ”…markera ett avståndstagande från eller att bemöta antidemokratiska uttalanden och att verka för att rasfördomar ……bekämpas.”
    Visst torde Muhameds artiklar om muslimer och Islam vara besvärande för Islamutövare (och etablissemanget). Det är dock inte på något sätt rasfördomar då Muhamed som f.d muslim och som påläst och välformulerad, bidrar med initierade och lärda och kritiska åsikter kring muslimer och Islam. Som idag. Åsikter som torde få stor acceptans bland svenskar om åsikterna nådde svenskarna. Just det, nådde svenskarna.

    Den dag Muhamed syns i TV-studiorna och i riksmedia har public service och övriga media principiellt fullgjort en viktig del i sina uppdrag; att lyfta fram en mångfald av åsikter. Tills dess förtjänar de mer än väl brukarnas dåliga förtroende, de förtjänar t.o.m. att bli kallade hycklare.

    Liked by 8 people

  5. Lennart Bengtsson skriver:

    Långsamt, långsamt börjar svenska medborgare vakna ungefär som islossningen efter en bister vinter. Skjutningar, våldtäkter och attentat mot polismyndigheter börjar uppmärksammas och även PK-media förefaller ta bladet från munnen. För något år sedan klassades man som rasist om man bara knystade något sådant.

    Det finns inte mycket att tillägga. Alla borde ha känt till att när människor migrerar så tar de med sig sin kultur. I det främmande landet söker man sig till de sina och fortsätter med sina traditioner. Med mina tre barn utvandrade jag till England för 44 år och fortfarande firar barnen med alla barnbarn traditionell ”svensk”julafton och allt därtill och kommer säkert att fortsätta göra så för överskådlig tid. Kultur är nämligen en del av människors identitet och man blir inte ”svensk” som Åsa Romson tyckte genom att åka tunnelbana i Stockholm, lika litet som en svensk blir fransk genom att åka metro i Paris eller japan genom att äta sushi i Tokio.

    Vägrar man att lyssna på förståndigt folk och fattar felaktiga och tokiga beslut får man ta konsekvenserna. Det tråkiga är bara att det är vanliga medborgarna som i första hand drabbas och inte de inkompetenta politikerna som faktiskt bär skulden till dagens elände.

    Liked by 13 people

  6. Moab skriver:

    Sen så hade jag gärna sett vad denne Samir anser att vi kuffars har för brister, men jag gissar att jag känner till dem redan. Det är inte hållbart när underklassen visar ett öppet förakt för de som föder dem, man måste ändå beundra det vänsterliberala etablissemanget, de lyckas verkligen få många utopiska bollar i luften, nu jonglerar de med handgranater, knivar och mobiler med våldtäktsfilmer och muslimers hat mot oss, det är imponerande. En fråga till Omar, finns det ett värre epitet än kuffar inom islam? Jag gissar iallafall att det är långt värre än den gamla klassikern ”blatte”, men kan ta fel. Men som en självklarhet så kastar imamen in kuffar, han vet att det är utan konsekvenser.

    Jag tänker så här, njut av mina skattepengar så länge du kan käre imam, för det kommer inte att vara för alltid och jag tror att dina barn kan glömma samma privilegie för jag är uppriktigt sagt trött på dig och dina likar. Du har rätt, jag gillar dig inte, och mer därtill, hellre kallas jag rasist än att du skall tro att jag har något till övers för dig.

    Liked by 8 people

    • uppstigersolen skriver:

      Jag håller med dig men jag är inte rasist. Det finns bara en människoras, Homo Sapiens. Sen har vissa delar av denna ras degenererats till att bli muslimer. Samma ras men andra eller tredjesortering. Vad gör man med andrasortering? Säljer billigt eller kastar.

      Gilla

      • Pekka Rousu skriver:

        Faktiskt inte på sätt och vis. Delar man upp världen i tre huvudraser (svarta, vita och asiater) så är vi annorlunda. Vita ocg asiater parade sig med Neandertalare. Vita är 3-5 % Neandertalare (asiater ngt lägre). Desdutom har svarta parat sig med en ännu okänd människoapa som man inte hittat fossil från. Man kan se det i DNA.

        Vi är alltså annorlunda eftersom vi har parat oss med olika idag utdöda raser.

        Visst kan vi få barn tillsammans alla, men det kan också alla hundar. Är alla hundar samma ras?

        Liked by 3 people

      • fornuftist skriver:

        Måste bara påpeka att Homo sapiens är en art. Som givetvis i likhet med övriga djur-
        och växtvärlden består av olika raser.

        Liked by 1 person

      • Hortensia skriver:

        http://www.friatider.se/det-finns-visst-m-nniskoraser

        Som hängiven hundägare är jag helt övertygad om att personlighet och spontant beteende, såväl som utseende och hälsa, till stor del är nedärvda egenskaper, som därmed i mycket liten utsträckning kan påverkas av hundens miljö och familj…

        … och rimligtvis förhåller det sig likadant med alla däggdjur.

        Gilla

      • FDL skriver:

        Om inte befolkningen på Haiti var muslimer så hade de kunnat upprätthålla den franska kolonialpärlan mycket bättre!

        Eller vänta nu…

        Gilla

    • Fredrik Östman skriver:

      Hur kommer det sig att nedsättande och rasistiska uttryck som ”kuffar”, ”svenne”, ”svennebanan” o.s.v. är undantagna från tillämpningen av Lagen om hets mot folkgrupp? Det kommer programmet för rättvisa och rättsstatlighet att ändra på. Den som använder sådana uttryck skall omedelbart och undantagslöst utvisas efter att alla dittills utbetalade bidrag krävts in och mätts ut. Maken till otacksamhet!

      Liked by 4 people

    • ladycobra skriver:

      Så länge inte 7 klöver politikerna förstår att läsa på om Islam och Koranen och förstår att en Imman aldrig skulle säga sanningen till en icke islamist utan använder sig av Taqiyya som ger dem rätt att ljuga bara det gagnar Islam så förstår de inte att religionen islam ligger bakom oroligheterna i Sverige inte alls socioekonomiska orsaker eller trångboddhet. Läs verser ur Koranen nedan och lyssna på f.d. islamister om islam i mitt blogginlägg nedan.

      https://ladycobra.wordpress.com/2015/06/27/magnus-sandelin-om-situationen-i-eskilstunas-moskeer/

      Liked by 3 people

      • Armageddon skriver:

        Ladycobra: rätt som Du säger; har Du läst ‘Hotet Inifrån’ av Anders Ohlsson? Bok om ca 300 sid som klär av islam och visar dess fula tryne, ideoligiskt , historiskt och med särskild anknytning till Sverige. Ruggig läsning och ruggiga bilder med många bra källhänvisningar Finns endast på nätet för nedladdning: http://www.hotetinifran.wordpress.com.

        Liked by 1 person

  7. uppstigersolen skriver:

    Så självklart. Men är man vänster så fattar man inte. Vänster förresten, även centern, liberalerna och delar av M tillhör vänstern. Om ni undrar.

    Liked by 1 person

    • ladycobra skriver:

      Instämmer med vad du skriver! Kristersson kommer aldrig kunna eller vilja genomföra skärpningar i migrationspolitiken då han går fortfarande i ledband efter Reinfeldts åsikter om migrationspolitiken och hans öppna era hjärtan. Samt att Centerpartiet och Liberalerna är ju rena sossepartierna och för öppna gränser.

      Socialdemokraterna har nära samarbete med radikala islamister och överenskommelse med SMR att kvotera in islamister i riksdagen för att de skall få mera inflytande så varför skulle Löfven säga något om islam, detta vågar han inte då hans röster kommer från islamister.

      Läs nedan

      https://ladycobra.wordpress.com/2014/01/30/socialdemokraterna-i-nara-samarbete-med-islamister/

      https://ledarsidorna.se/2017/02/statsministern-och-det-muslimska-brodraskapet/

      Jag lämnade M 2009 och gick över till SD som är det enda realistiskt tänkande partiet i Sverige!

      Kommer inte gå tillbaka till Moderaterna igen! Det är bara röstfiske för att få tillbaka tappade röster till SD från Kristerssons sida att prata om skärpning i migrationspolitiken, flera moderater lämnar Moderaterna fortfarande.

      Gilla

  8. Hassan skriver:

    I Monismanien, där ärkebiskopens valspråk är Islams stridsrop och där alla människor har lika värde måste man väl ha viss förståelse för att Gud blir något konfunderad över sakernas tillstånd. Och för den som har ögon att se med och öron till att höra framstår det allt klarare att Han är i färd med eller att Han redan har övergivit eller i vart fall tagit sin hand ifrån detta mångkulturella kaos. Han skulle kunna fråga:” Vem fan har ställt till denna oreda” ? En svetsare i fjärran skulle kunna svara:” ja,, jag vet ingenting jag kom med mjölkbilen och satt på flaket bland de andra krukorna”.

    https://ledarsidorna.se/2018/01/den-politiske-radgivarens-inflytande/

    Liked by 3 people

  9. Hortensia skriver:

    Tack, Eddie, men Sverige är väl inte längre bättre än något slumpvis utvalt muslimskt skitland?

    Sverige VAR oändligt mycket bättre… och hade kunnat fortsätta vara ett tryggt, jämställt och demokratiskt, kulturkristet, kvinno-, barn- och djurvänligt paradis, om ansvariga politiker hade haft vilja och förmåga, att tänka efter INNAN de tvångsinförde multikultin och började betala enorma summor ur välfärdskassan, för att ”berika” oss med massimporterad, utomeuropisk dysfunktionalitet.

    Turkiet och dess muslimskt invasiva och toknationalistiska medborgare i förskingringen lär bli ett stort bekymmer främst för Sverige och Tyskland. Tillägger att förbluffande ”många ‘svenskar’ [‘långsemester-‘]flyttar [tillbaka] till Somalia, Afghanistan och Irak för att söka ett ‘bättre’ liv”… med generösa bidrag, vars värde ökar ytterligare i ett billigare land, från den svenska statskassan i behåll.

    Gilla

    • Fredrik Östman skriver:

      Angående Turkiet, så är det landet ett utmärkt exempel på hur det kommer att gå för oss i en nära framtid. I Turkiet gick den demokrafiska utvecklingen så snabbt att vi på utsidan inte har reagerat ännu. De relativt civiliserade Atatürk-turkarna i Ankara och Istanbul gjorde som vi: slutade att tro på sin kultur, slutade att få barn, slutade att satsa på sin framtid. De tog allt de hade skapat för givet. Under tiden förmerade sig de primitivare invånarna, resterna av det gamla Osmanska riket som fanns före Atatürk och de har nu helt slukat den tidigare sekulära turkiska staten och satt en ny kalif i spetsen för den tredje stora islamistiska staten i Mellanöstern: Saudiarabien, Iran och Turkiet. ISSA, ISI och IST. IS som IS. ISSv.

      Liked by 7 people

      • Hortensia skriver:

        Precis, Fredrik, arma oss svenskt sekulära demokrativurmare och vårt stackars sjuklöverskt ”spännande” tvångsislamiserade land.

        Gilla

  10. Vaknauppnu skriver:

    Och nu sägs det rakt ut i radion Ni svenskar har misslyckats med att integrera oss och nu är det kört det har gått för långt . Bättre att vi får del av ert land att göra som vi vill i. Vi skall ha självstyre med egen rättskipning. Har bara väntat på detta han avslutade med att om inget görs blir det inbördeskrig!
    Jo ja tackar, så det är trojaner vi har släppt in i vårt land.

    Liked by 1 person

  11. Underdog skriver:

    Vid mina besök i muslimska länder (Egypten, Tunisien, Turkiet) har jag främst slagits av den bristande respekt som människor visar mot omgivningen. Man slänger sitt skräp var som helst och betraktar varje annan människa bara som någon att lura pengar av. Värst i beduinsamhällen som varit så fruktansvärt skräpiga att jag blivit fysiskt besvärad.

    Detta kan då konstrateras med ett annat land i regionen, nämligen Israel som tvärtom är ett av de prydligaste länder jag besökt. Jaffa är en av de vackraste städerna på jorden i min mening och där samsas judar, kristna och muslimer i relativ fred och det är rent på gatorna.

    I kulturen ingår en syn på det egna ansvaret. Den verkar skilja kraftigt mellan olika kulturer. I gårdagens Agenda diskuterades gängvåldet. Ingen ansåg sig ha något eget ansvar för att t ex vittna eller ta de unga i örat, utan allt handlade som vanligt om mer resurser (a vadå vi har ju ingen lokaal) från ”samhället” d v s oss som inte deltagit i att ställa till det. Och ingen ställer någonsin någon tuff fråga om det egna ansvaret för de val man gör.

    Liked by 3 people

  12. Vaknauppnu skriver:

    Kanske dags att öppna ett upprop ”vad faan får vi för våra skattepengar!!” För frågan måste ställas; Hur många skall vi försörja och vem är det som har rätt att få hjälp av de svenska skattebetalarna i första hand.Skall vi verkligen tillåtya en sådan fientlig religion som islam i vårt land?? Hur många institutioner och statliga verk skall man mala sönder till oigenkännlighet innan den svenska skattebetalaren vaknar upp ur sin vinterdvala! Det är valår i år.. Vad återstår sen???

    Liked by 2 people

  13. malmoperspektiv skriver:

    I Sverige har vi nu många som vice ordförande Barbaros Leylani. Att de svenska skattebetalarna dessutom tvingas finansiera deras organisationer, får mig att tänka på Marcus Tullius Cicero, som var en av de mest begåvade politikern i sin samtid (106 f. Kr. – 43 f.Kr.), då han slår fast att:

    ”En nation kan överleva sina dårar – och till och med dess hänsynslösa strebrar. Men den kan inte överleva förräderi inifrån. En fiende framför porten är inte lika farlig eftersom han är känd och bär sin fana synlig.
    Men förrädaren rör sig fritt bland oss innanför portarna, hans förslagna viskningar letar sig igenom alla gator* och kan till och med höras i regeringsbyggnaderna. Förrädaren framstår inte som sådan. Han talar med vänlig ton till sina offer, han har ett förtroendeingivande ansikte, han använder välkända argument och appellerar till den avund som ligger djupt i varje människas hjärta.
    Förrädaren arbetar för att försvaga nationens själ. Han arbetar hemligt och anonymt, för att undergräva nationens fundament. Han infiltrerar nationens politiska organ, tills de förlorar sin motståndskraft. En mördare är mindre farlig. Förrädaren är en verklig fara!”
    (• idag TV-kanaler och övrig MSM)

    Liked by 7 people

  14. Armageddon skriver:

    En imam som tänkte efter, så bra, men det hade varit bättre om ansvariga politiker, myndighetsföreträdare och MSM-journalister tänkte efter. Landet Ingenstans (Sverige), ett multikulturellt sammelsurium utan adekvat styrning, är på väg dit inte ens en teokratisk skolad shariaföreträdare önskar vistas. Han känner naturligvis igen tecknen på ett dysfunktionellt samhälle. Gör Löven et consortes det? Såklart inte, deras föreställningsvärld slutar där ideologin slutar. Verkligheten är för dem en kuliss, en bakgrundsteckning som ska förklaras bort. Samhällets funktionalitet blir på motsvarande sätt en följd av de åtgärder den ideologiska ramen tillåter.

    Gilla

  15. John Nilsson skriver:

    Mangrai Mange Ceilarquad kommenterar på Samir Murics blogg:

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=177317286357266&id=100022369863953

    ”Dom här grabbarna som skjuter ihjäl varandra i förorten kallar varandra ”bror” och ”syster” samt snackar om ”respekt” hela tiden… Men hur mycket ”bröder” och ”systrar” är dom egentligen med sina medmänniskor och hur mycket ”respekt” visar man omvärlden?

    Nej, tystlåtna samt anspråkslösa svenska gubbar och tanter som alltid är artiga och aldrig vill vara till besvär eller ens höjer rösten berättar något om hur man är om man verkligen visar respekt.. för mig är det så halal som något kan vara…

    Jag är alltid skeptisk mot folk som hela tiden pratar om heder, respekt osv.. de tenderar att vara de som kan explodera utan vidare och har svårast att förlåta… det tenderar också att vara i de länderna och de kulturerna där man hela tiden pratar om respekt och heder där man har svårast att sluta fred och leva sida vid sida med forna fiender…”

    Vidare:

    ”Just det – många av de ovanstående gubbarna och tanterna som jobbat och slitit hela livet för att bygga upp Sverige sitter idag med svinlåga pensioner, blir dementa i sin ensamhet då det inte finns plats på några serviceboende för resurser har flytats bort. hemtjänsten kommer upp och kan inte mer än se till att de inte svälter ihjäl eller sitter i sin egen skit. Sen en dag är dom döda… dom har inte ställt till problem, stökat, klagat, tjafsat och de har inte krävt något under hela sina liv… dom har jobbat och betalat skatt och accepterat sin lott i livet.. vad har dom för det 2018 frågar jag mig??”

    Liked by 2 people

  16. Petrus skriver:

    Mohamed Omar:

    ”För er som inte vet, så betyder ‘kuffar’ icke-muslimer, det vill säga ‘svennar’.”

    Kommentar:

    Det hade varit bra om Omar hade kunnat förtydliga sig litet när det gäller epitet ”svennar”. De greker som ännu för 30 år sedan bodde kvar i Rinkeby kallade invånare med typiskt svenskt utseende och svenska namn för ”svennar”. Muslimer i Rinkeby kallar inte icke-muslimska, sub-sahariska afrikaner som talar svenska för svennar. Mohamed Omar som ser europeisk ut kan kanske av invandrare när han använder sitt svenska namn kallas för svenne. Möjligen kan också en muslim som ser europeisk ut men misstänks vara alltför assimilerad kallas för svenne i någon slags nedsättande betydelse.

    Jag tror att det är en fördel ju mindre möjligheter man ger etablerad media, etablerade politiker och etablerade opinionsledare möjligheten att kunna hävda att ordet ”svenne” inte är ett rasbaserat epitet som avser vita människor ungefär som ”honkey” eller ”redneck” i USA. Har i bakhuvudet ett äldre exempel där en grupp människor, minns inte om det var en domstol, Radionämnden eller företrädare för det annonserande företaget eller TV4, avvisade klagomål på uttrycket ”värsta svennestället” med hänvisning till att ”svenne” avsåg något typ medelsvensson i stället för vita människor av svenskt ursprung.

    Vet TV4 och etablerade politiker att de kan slingra sig när det gäller epitet som ”jävla svenne” eller ”jävla svennefitta” så bidrar detta till att öka möjligheterna för en volymmässigt stor invandring.

    Gilla

  17. Lars Odlen skriver:

    Du ställer en viktig fråga: Invandrare från icke fungerande samhällen kommer hit, kanske för att våra samhällen fungerar. Dessvärre tar de med sig sin kultur och återskapar ett dysfunktionellt samhälle i sina svenska enklaver. Hur få dem att ta ansvar för konsekvenserna av sina beteenden och handlingar?
    Snälla; ge konstruktiva och realistiskt genomförbara åtgärder. Galla hjälper föga

    Gilla

    • Hortensia skriver:

      Konstruktiva och realistiskt genomförbara åtgärder, Lars, för att underlätta för hitresta utomeuropéer ”från icke fungerande samhällen”, att bete sig som folk kunde vara att:

      1. Behandla alla i Sverige, oavsett härkomst, lika inför lagen, utan kulturrelativ straffrabatt.
      2. Kemiskt kastrera alla ”hypermaskulint” vaneaggressiva och kvinnofientliga barbarer.
      3. Utvisa alla importkriminella tillsammans med hela tjocka släkten – minus ”heders”-offer.
      4. Införa ”returstopp” för asylanter, som bevisligen överlevt sina återbesök i hemlandet.
      5. Förbjuda religiöst sexualiserande huvudduk utanför hemmet.

      Voilà! 🙂

      Gilla

  18. klas wullt skriver:

    det är jätte enkelt. Om du kollar regeringens hemsida så kommer du aldrig hitta något
    om västerländska värderingar, om icke-religiös sekulär lag och frihet,
    och inget om vikten av att noggrant granska åsikter genom debatt.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.