Det är jihadisterna som förkastat sina svenska medborgarskap

Mohamed Omar

Nu när är Islamiska Statens kalifat har krossats – för en tid åtminstone – så vill jihadisterna med svenskt medborgarskap åka tillbaka till de otrognas land.

Många tycker inte att de ska välkomnas, utan att deras svenska medborgarskap bör återkallas. Detta har gjort socialdemokraten Veronica Palm orolig. Den 20 februari skrev hon så här på Twitter:

”Att hota med att dra in medborgarskap är inte direkt något som främjar integration.”

Man borde vara van vid att höra mycket dumt från vänsteretablissemanget. Men när jag läste det här, så trodde jag först att det var ett skämt. Så korkad kan inte ens Palm vara, tänkte jag. Men tweeten är alltså äkta.

Först det första är ju själva syftet med att dra in medborgarskapet för IS-jihadister att vi ska slippa ha dem här. De är inte välkomna.

För det andra är Palms inställning till integration typisk: det är vårt fel att invandrare inte blir integrerade i det svenska samhället. Får de dåliga skolresultat, får de inga jobb, begår de brott, ja, då är det gammelsvenskarnas fel. De har inte gjort tillräckligt. Gammelsvensken är det fritt fram att klaga på. Nysvensken däremot ska man vara artig mot, så han inte blir kränkt.

Har det någonsin förespeglat Palm att invandrarna kanske har ett eget ansvar? De valde att komma till Sverige, vi har inte hämtat hit dem. På vägen hit passerade de flera säkra länder. Så om det inte är säkerhet de söker, och inte heller den svenska kulturen, vad är de då ute efter?

Jihadisterna har valt bort det svenska samhället och den svenska kulturen för islamisk fundamentalism. De valde att vända Sverige ryggen och i stället bygga kalifatet. De hade möjlighet att integreras. Det finns bibliotek i även i de mångkulturella förorterna där man gratis kan låna böcker av svenska författare. Men de gick i stället till källarmoskén.

I kalifatet hade de ett integrationssystem som inte byggde på frivillighet. Anpassade man sig inte till deras stränga tolkning av sharia blev man pryglad, lemlästad eller halshuggen.

Dessutom, om jihadisterna får behålla sina svenska papper och kommer tillbaka, så kommer de att bidra till ökad segregation, inte till integration. Deras närvaro här främjar segregation, Palm.

Palm låter som att hon och hennes parti är experter på integration. Hur bra har det gått under alla år ni har fått styre med er så kallade ”humana” politik? Det blir ju bara värre och värre. Fler utanförskapsområden, mer kriminalitet och mer islamisk fundamentalism. Jag skulle inte anlita en rörmokare som lämnat efter sig massor av läckande rör och översvämmade hus.

Om vi skulle riva upp jihadisternas medborgarskap, så är ju det bara formalia. De har redan visat att de föraktar det svenska medborgarskapet genom att ansluta sig till våra fiender. Taimour Abdulwahab som attackerade Stockholm i december 2010, hörde till samma terrorgrupp. Men då hette den Islamiska Staten i Irak och man hade ännu inte utropat kalifatet.

Jihadisterna har gått med i en organisation som vill upphäva alla nationsgränser och ersätta nationalstaterna med ett globalt kalifat. Nationer betyder inget för dem.

Samma dag, den 20 februari, tweetade Veronica Palm också följande:

”När ett samhälle gör vissa medborgarskap svagare är det inte konstigt om alla inte känner sig välkomna. Då ökar risken att fler faller offer för radikalisering, hat och i förlängningen ogreppbart grymma handlingar. (Hantering av IS-återvändare får inte styra integrationsdebatten)”

Återigen är det gammelsvenskarnas fel. Om vi drar in jihadisternas medborgarskap, som de själva inte värderar som någonting annat än som en biljett till svensk välfärd, så kan fler muslimer blir radikaliserade. Underförstått att unga muslimer reste till jihadfronterna i Mellanöstern för att de inte kände sig välkomna här.

Men alla de jihadister som reste från Saudiarabien då? De levde i ett islamiskt land med moskéer i varenda gathörn. Där fanns inga rasistiska gammelsvenskar som diskriminerade dem på arbetsmarknaden. Där fanns inga så kallade ”islamofober” som gjorde dem ledsna. Hur ska Palm förklara att de anslöt sig till IS?

Jihadisterna är inte ”offer för radikalisering”. De är vuxna, medvetna människor som tror på kalifatet, strikt sharia och heligt krig. Palm borde bry sig om offren för deras radikalism. Nej, med hennes ”humana” politik ökar i stället risken för att vi får fler offer för jihadism i vårt land.

Är det några som har försvagat det svenska medborgarskapet, så är det de sosse- och Alliansregeringar vi haft som delat ut medborgarskap till höger och vänster utan några rimliga motkrav och som öppnat svensk välfärden för illegala invandrare.

86 reaktioner på ”Det är jihadisterna som förkastat sina svenska medborgarskap

    • Olga Sjoeberg skriver:

      Mycket bra skrivet av dig Omar som har en särskild förmåga att visa på fakta och har egen erfarenhet av islam.
      Alla ni som fortfarande röstar på 7 klöver partier och i synnerhet palm begrunda det Omar har skrivit. Vårt land behöver inte mera av terorister, kriminella ”pojkar med skäggväxt” som batikhäxor vill ha som egna sexslavar. Till och med få betalt för de via skattemedel.
      Dessa Jihadoster har ett eget land, de får ta ansvar för sin situation själva. Både för sina ”fruar” och barn som är födda i kalifatet. Sverige har inget ansvar dessa människor. Palm och kompani, du är vald av svenska folket börja bekymra dig för de som bor här och betalar skatt så du kan sko dig själv. Eller faktiskt avgå för jag anser att du har svikit ditt uppdrag och har förrått dina väljare.

      Gillad av 4 personer

  1. Laggar skriver:

    Den enda förklaringen till vänsterPK är att man upplever inte att iS har begått några onda handlingar utan bara lite handlingar som inte är så farliga att de inte skulle kunna integreras. Det finns ett känslomässigt avstånd, som om man rationaliserat de onda handlingarna som våldsmännen inte har ett personligt ansvar för. Omar ser att handlingarna faktiskt har utförts och med en påtaglig brutalitet. Denna påtaglighet tar inte PK till sig, därför att då är de tvingade att företaga sig något som de inte har inom sin begreppsvärld.

    Gillad av 4 personer

  2. elfyma+ skriver:

    Palm utgår från att jihadisterna är viljelösa barn, om än med kraftig skäggväxt, som inte kan skilja på vad som är rätt och fel. De är alltid offer- aldrig förövare i hennes ögon vad de än gör. Som att gulla med folkilskna hundar istället för att straffa dem.
    Om vi hade haft sharialagar i Sverige så hade de fått smaka på sin egen medicin och blivit ett huvud kortare. Tand för tand. Öga för öga.

    Gillad av 1 person

    • robban skriver:

      fel i sak, is accepterade inte att medlemmarna behöll sina pass utan gick de med så gav de upp sitt tidigare liv vilket naturligtvis ska gälla nu när det gick åt skogen. vill man lösa problemet permanent så ska man avrätta alla involverade män,kvinnor och barn. det är ju inte en ”humanistisk lösning så det blir väl att vi får ta över problemen.

      Gilla

  3. Christer L skriver:

    Vad är det för jihadister, som ber om Veronika Palms förlåtelse? Är detta vad den oerhörda IS-kampanjen mynnar ut i: ”återvändande IS-resenärer som vi ska integrera”?

    Den självgoda humaniteten i svensk feminism, det är vad detta handlar om. Inget annat.

    Gillad av 2 personer

  4. Aha skriver:

    Bra rutet. Veronica Palms omsorg av Jihadisterna är avhängigt att de är beroende av de muslimska rösterna. Många muslimer har i enkäter inte varit främmande för radikalism. Veronica Palms omsorg skulle försvinna om muslimerna skulle bilda eget parti. Men de kommer de inte att göra av just den anledningen att de skulle mista sossarnas (och vänsterns och Miljöpartiets) omsorg.

    Det är för mig obegripligt att vänsterns curlande, och tidigare även hela sjuklövern, med Islamismen får passera utan avståndstagande i media. Åtminstone public service borde ha öppnat dörren för massivt fördömande av de etablerade partiers curlande med den extrema Islam med grymheter som inte står någon efter. Nä, fokus har legat och ligger på en demonisering av SDs förflutna.
    Vänstermedia silar hela tiden mygg och sväljer kameler. Så har det varit i mer än ett decennium. Sådana som Veonica Palm borde hudflängas och kastas ut i en arbetslöshet. De har medverkat till att Sverige relativt sett varit Europabäst på att exportera mördarsadister.

    Etablerad media skriver att de bedriver kvalititetsjournalistik. Pyttsan, de bedriver värsta sortens agendajournalistik.

    Gillad av 10 personer

    • Axel skriver:

      Socialmuslimerna borde Socialdemokraterna döpa om sig till. Veronika Palm gör då förnyad karriär.
      Har hon konverterat till muslinska läran!! En normal person uttalar sig inte så käleksfullt om hemvändande mördare.
      Det blir inte mycket kvar av såssarna om muslimerna får ett eget parti. Löfven, är du livrädd för det, du store muslimledare!!

      Gillad av 2 personer

    • Elisabeth skriver:

      Instämmer, bra rutet Mohamed. Och bra inlägg av dig, AHA.
      De flesta här såg nog SvTs intervjuer med herr och fru terrorist häromdagen. De var ”svenskar” men hade valt att åka till Syrien för att hjälpa till med att plåga andra i det barbariska Kalifatet som nu krossats. För tillfället. Och så satt de nu i fångläger, beklagade sig och ville ”hem”. . Det var förvånansvärt tuffa frågor, trots det har jag en känsla av att man klippt ordentligt. Kanske SvT nu yrvaket frågar sig vad man ställt till med för IS blev plötsligt en snackis och ”alla” ( utom aningslösa politruker som Veronika P då ) ska plötsligt uttala sig om IS-anhanget och deras eventuella återresor. Detta stämmer inte riktigt med SvTs kramamuslim-agenda. Men man försökte ju ”balansera” upp intervjuerna med den rödskäggige Rädda Barnen-figurens naiva struntprat. Jag förvånar mig också över denna återkommande rapportering om olika muslimska grupper som sägs förföljas i olika länder, ex i Burma och nu senast i Kina. Vi får aldrig höra något om varför det sker oroligheter i dessa hörn, varför myndigheterna agerar som de gör. Och det finns många andra grupper som verkligen förföljs i världen, ex kristna i Mellanöstern, vita i Sydafrika osv – fullständigt negligerat – för svensk media verkar ha ett fokus på muslimer. Man verkar vilja att de ska ha offerstatus så att tittaren/lyssnare/läsaren ska blunda för Islams ofta ohyggliga konsekvenser. Och anledningen till det kan vi ju spekulera om.

      Gillad av 5 personer

  5. Linda B skriver:

    Det finns 45 muslimska länder i Världen. De kan åka till något av dem och bo där.

    Vi har ca 20 demokratiska länder i hela världen. (se demokrati index: https://www.eiu.com/topic/democracy-index)

    Varför ska man bo i ett demokratiskt land och försöka ändra det till något annat?

    Ca 80 % av världens länder är diktaturer / militärregimer.

    ca 90 % av alla länder i världen är korrupta. (se korruptions index: https://www.transparency.org/cpi2018 )

    Jag är trött på att de få demokratierna som finns ska ta allt ansvar för världens länder och folk som enbart vill söndra sönder de få demokratiska länderna som finns.

    Gillad av 17 personer

  6. Aurora skriver:

    Westerholm på Ledarsidorna skriver nu att sverige börjar utgöra ett hot mot säkerheten i hela EU. Inte bara saktfärdigheten i lagstiftning mot terroristerna utan även direkt motstånd mot sådan. Sverige har heller inte terrorlistat organisationer som är terrorklassade både i EU och på FNs lista. Vi har ju ’grundlagsfäst åsiktsfrihet’. Även otillräcklighet vad gäller grönskontroller samt Arlanda där det tycks läcka som såll med vad som tullåts passera. Svenska pass är ett (dåligt) skämt i världen men ingenting görs. Alltså, välkomna hem terrorister. Alla var ju f.ö ambulansförare. Inget kommer att hända dem.

    Gillad av 2 personer

    • Linda B skriver:

      Hon har arbetat fem år som barnskötare. Läst samhällskunskap på en folkhögskola ett år. Åren 1993 och 1994 studerade Palm samhällsvetenskap vid Valla folkhögskola i Linköping. Läst ca en termin genus på universitet. Palm har även läst 37 högskolepoäng inom kvinnovetenskap vid Linköpings universitet.

      Hon har jobbat med detta politiskt:

      Suppleant Socialutskottet (2002–2006)
      Ledamot Utrikesutskottet (2002–2008)
      Suppleant Riksdagens delegation till Interparlamentariska unionen (2004–2006)
      Ledamot Krigsdelegationen (2008–2010)
      Ordförande Socialförsäkringsutskottet (2008–2010)
      Vice ordförande Skatteutskottet (2010–2011)
      Ordförande Civilutskottet (2011–2014)
      Ledamot Krigsdelegationen (2008–2015)
      Vice ordförande Socialutskottet (2014–2015)

      Det är skrämmande hur en barnskötare kan få sådana poster.

      Skämtet är inte Veronica Palm utan det stora skämtet är hur Sverige kan tillåta barnskötare och svetsare att styra vårt land.

      Gillad av 11 personer

      • Fredrik Östman skriver:

        Men arbetarerörelsen handlade ju om just detta, att inte kompetens, utan endast klasstillhörighet räknas när det gäller att bestämma hur våld skall utövas i samhället, det som kallas politik? Alla som har röstat på ett socialistiskt parti måste ju vara nöjda med Veronika Palm och andra misslyckade personager i rikets ledning? Ni ville ju ha det så här.

        Gillad av 8 personer

      • uppstigersolen skriver:

        Om nu Löfven varit en riktig svetsare så kanske det hade funkat. En riktig svetsare gör snygga fogar som håller. Löfven gör urusla svetsar som spricker vid påfrestning. Ungefär som kallödningar.

        Gillad av 2 personer

      • Jakbrak skriver:

        Inget ont om barnskötare, det är ju istället uppenbart hur oskickad hon var för detta värv som blir tydligt, ta Palm, Lööf, Pascalidou, Ferm, Strandhäll, titta på deras ögon, noga. Det är galna fanatikers ögon, inte ett uns mildhet eller klokskap eller godhet, endast rå fanatism. Titta på dem när de talar.

        Gillad av 7 personer

      • Palle9 skriver:

        Linda B: bra poäng. I Venezuela har man förstås en f.d. busschaffis som president. Men det går ju sådär …
        Jakbrak: även jag har noterat ögonen på speciellt Ferm (människan blinkar nästan aldrig) och Strandhäll (något maniskt stirrande över det hela).

        Gillad av 1 person

  7. Anders L. skriver:

    Brittiska inrikesministern har dragit in medborgarskapet för ”IS-honan” Begum med hänvisning till ”att det befrämjar det allmänna bästa” att hon inte blir statslös då hon har anknytning till Bangladesh. Hon har dock aldrig aldrig varit där och bangladeshierna vägrar ta emot henne.

    Gilla

  8. Lars-Olof Svensson skriver:

    Vänstern hakar upp sig på medborgarskapets formella innebörd och att det inte går att ändra på den saken utan att ändra RF. Visst är det så. Men frågan är inte vad som gäller utan vad som bör gälla. Vill vi att Sverige ska bli hemvist för IS-krigare? Varför då inte också för världens alla nazister? Lite överlevande lägervakter och SS-soldater?Alla är ju lika värda. Min prognos. De kommer tillbaka, hem till Vivalla och Göteborg mfl ställen. Hur? Barnen först sedan familjeåterförening. Låter det inte fint? Is-resenären kommer tillbaka till sin familj. Konstigt förresten att pk blivit så familjevänliga, särskilt mot familjer som verkligen präglas av patriarkat.

    Gillad av 2 personer

    • Fredrik Östman skriver:

      Bara för hockespelare går det alldeles utmärkt att draga in det svenska medborgarskapet om de har råkat skaffa sig ett amerikanskt. Varför skulle det inte gå med ISIS-medborgare!? Vi får inte gå på alla billiga finter som dumhuvudena slänger mot oss. RF! Kyss mig!

      Gillad av 5 personer

      • Tuffe Uffe den 3:e skriver:

        Jag tror att det var fram t.o.m. den 30:e juni 2001 som svensk lag inte tillät svenska medborgare att bli utländska medborgare genom ANSÖKAN utan att samtidigt bli av med det svenska, dvs. det svenska medborgarskapet ansågs annulerat/förverkat i samma stund som det utländska beviljades.

        Fr.o.m. den 1:a juli 2001 fick svenska medborgare som blivit utländska medborgare genom ansökan behålla sitt svenska medborgarskap.

        Fr.o.m. 2015 någon gång kan de utlänningar som blivit av med sitt svenska medborgarskap enligt ovan ansöka om att åter bli svenskar, detta efter intensivt lobbande från VIK:s underorganisation Svenskar I Världen vars medlemmar efter ett liv i exil på ålderns höst ofta vill ”hem och dö” i Sverige på svenska skattebetalarnas bekostnad.

        Gilla

  9. Björn skriver:

    Varför hatar ”Vänsteraktivisterna” oss vanliga medborgare? Varför vill denna uppenbart sjuka ”sekt”, medvetet jävlas med sina medmänniskor och skapa kaos i vårt land? På punkt efter punkt, agerar och agiterar de som trotsiga barn MOT ALLT vad sans och förnuft heter! Vilka trauman i uppväxten har kunnat skada deras tankeverksamhet så till den milda grad? Jag förstår verkligen inte…….

    Gillad av 8 personer

    • Göran Holmström skriver:

      Den korta förklaringen är att, dom var dom minst populära på skolgården så ointressanta att inte ens mobbarna, gav sig på dom.
      Vetskapen om sin otroligt låga rang, har fått dom att gå ihop och hämnas på precis alla.

      Gilla

    • olle reimers skriver:

      I ditt fall, Björn, som i mångas, vill jag gärna hänvisa till Jordan Peterson för att få en förståelse av vad det är som ligger bakom denna fientlighet.

      I grund och botten handlar det om rädslan för livet självt. Rädslan för att man måste ta ansvar. Rädslan för att våga ta steg ut i det okända för att kunna växa.

      Hela vänstertänkandet går ut på underkastelse; att slippa tänka själv. Att slippa ta ansvar. Att slippa plågan med att finna meningen med sitt eget liv.

      När man har valt den vägen och jämför sig med dem som tagit den svårare vägen och till råga på eländet lyckats skapa sig ett eget, självständigt liv; är det inte underligt om man blir både arg och avundsjuk. Varför fick han lyckas men inte jag?

      Vänstertänkandet går ut på att dra ner alla till den lägsta nivån. Egna initiativ ”utanför boxen” , marknadskrafter etc. kan inte tålas inom ramen. ”Alla ska med ” betyder att alla ska ner!

      Omeletten man vill laga är väldigt platt och uppstickare måste tryckas ner.

      Gillad av 1 person

      • Björn skriver:

        Det kanske är samma bakomliggande ”drivkraft”, som får vissa barn att avundsjukt och illvilligt trampa sönder andra mer driftiga barns mödosamt byggda sandslott på badstranden……..

        Gilla

  10. Sidonie Jansson skriver:

    Veronika P. och hennes likar, tyvärr väldigt många i Sverige med tanke på att så få reagerar mot, är livrädda för SD. Men inte för IS. IS är svenskar som vi alla andra, tycker hon. De har samma rättigheter. Populistiska SD anses vara en fara för Sverige. Regeringen har lovat att göra allt för att skydda landet mot just populister, (som han kallar för nazister) dessa sprids i hela Europa. Men IS gulliga killar med hela familjer blir vi andra tvungna att ta emot och behandla väl, därför att de är ”svenskar”! Hur går det resonemanget ihop? Och att fler människor inte reagerar mot både sådana uttalanden och att fler terrorister ska komma ”hem”, när vi är det land inom EU som har haft (och kanhända fortfarande har) flest IS terrorister.När ska vi börja kalla dessa för vad de är. Även terrorist är ett för milt ord.

    Gillad av 2 personer

  11. Dansk två vänner fann, stora som fan, snorre och Sture ej lämna han kan, då han på chomolungma av varm mule och jakbrak sitt liv återvann, vad nu? dadlar av guld om hals i band, köper tre båtar av glad nepalimand skriver:

    Jag delar video med Hirsi Ali igen, den förtjänar att lyssnas på flera gånger:

    För ovanstående är ett bra exempel på Dawa, jag hade gärna sett Omar ta upp detta begrepp, det är nämligen lätt att missa skogen för träden. Det är nämligen så att IS och liknande är så uppenbara exempel på ondska och fanatism så det blir en ”Hitler-effekt”, man riskerar att tro att de är problemet, att det är avgränsat, man har nu funnit 50 avhuggna sexslavshuvuden, kanske avskurna med morakniv av någon ”svensk”, ren ondska. Det verkliga problemet är istället Veronica Palm, Ulf Bjereld, DN och Aftonbladet och så vidare, de är den mycket mera effektiva vägen för islamisering, det är ett kontinuum som går från den råa extremismen i avhuggna huvuden efter tjänat värv (vad man gör med barnen vet vi inte) via apologeter eller konvertiter i hemlighet, till förstående ledare i DN, till något mindre förstående i GP och SvD men ändå problematiserande (vi har lagar, det är människor, det handlar om barn) ända till det oskyldiga ”jag har många muslimska vänner”. Man övertygar folk på den nivå de befinner sig i koncentriska ringar och försöker dra alla litet närmare mitten av den islamska doktrinen, men islam är ett, ett helt.

    Sedan är det väl en smula uppmuntrande att Palm endast får 127 gilla, det är mindre än när min son lägger upp en video där han flossar efter att ha vunnit över 99 andra i Fortnite. Indikerar inte detta att Sverige verkligen styrs av en liten liten islamiserande sekt inom S?

    Gillad av 8 personer

    • Christer L skriver:

      Jag menar att vi inte kan förstå varandra, varken som vänner eller fiender, utifrån föreställningar om egenskaper som vi anser tillhör de andra, men inte oss själva. Vår ”godhet” som förbjuder oss att vara ”onda” bör inte bli fiendens vapen mot oss.

      Västvärldens passivitet inför islams dawa och jihad hör ihop med föreställningen om att Västvärldens segrar i nittonhundratalets krig kommit genom godhet. Eller att kolonialismen dessförinnan var vår ondska mot deras godhet. Det är därför tanken om ”den humanitära stormakten” är så tossig. Ingen stormakt kan finnas utan seger, ingen seger utan att inhumant krossa fienden. Ingen stormakt är god eller humanitär i sin egenskap av stormakt. Den stora makten kan endast bevaras genom skarpt definierade och bevakade gränser.

      Det är bevakandet av dessa gränser som nu är oppositionens styrka, så länge vi har demokrati. Demokratin är vår styrka, inte vår godhet. Vänstern är inne på att riva ner dessa gränser och släppa in fiender över oss. Veronika Palms med fleras exalterade hycklande är ett stort svaghetstecken. Med demokratin kan vi krossa dem tillslut.

      Gillad av 2 personer

      • Varm mule och Jakbrak skriver:

        Jag har börjat sluka ögonvittnesskildringar från andra världskriget och andra krig, god är ingen lyx man kan unna sig men man skall heller på inget vis jämföra hur tyskarna och japanerna agerade med de allierade. Både japanerna och tyskarna var systematiskt bestialiska. Jag tror 3% eller något liknande överlevde japanska krigsfångeläger. Så man kan visst tala om god och ond, men det var inte därför de allierade vann, det var för att de hade mycket större industriell kapacitet, mer folk, och för att axelmakterna aldrig kunde komma åt deras hemterritorium, samt att axelmakterna styrdes av fanatiker i högre grad, mindre rationella. Så det var varken mod eller godhet som avgjorde, dessa slutsatser verkar på mig stämma men kommer nästan rakt av från Victor Davis Hanson i mitt fall. VDH är en guldgruva.

        Gilla

    • Soho skriver:

      Lyssnar på Hirsi Alli som väldigt tydligt lägger västs problem med jihadism på bordet. De kan inte förgöra oss om vi motsätter oss det, right. Och det är bråttom, instämmer. Men så länge Morgan Johansson, Maria Ferm, Ulf Bjereld och liknande vänsterblivna sitter vid makten kommer islamiseringen fortgå och stats-TV, DN etc kör sin dagliga indoktrineringsdos. Sverige islamiseras av farliga politiker och det pågår för fullt, samtidigt som dessa förrädare har fått mandat att styra Sverige ännu en tid. Dawa bör förstås, precis som den långa marschen genom institutionerna bör förstås. Vi har politiker som ser till sitt eget bästa endast.

      Gilla

  12. Bo Svensson skriver:

    När man säger en sak i ord och en annan med sin kropp, är det med kroppen man talar sanning. – Man kan alltså säga upp sitt medborgarskap genom sina handlingar.

    Gillad av 2 personer

  13. Svante Jonsson skriver:

    För det första är det Löfvéns nyliberala kompani som har förstört mitt, mina barns och mina barnbarns svenska medborgarskap genom att vi delar det med IS- terrorister. För det andra finns ingen moralisk avsikt, vare sig god eller ond hos de som medvetet förstör moder Svea. De är amoraliska. För det tredje är makt= stå på rätt sida av historien och stå kvar där, osv, det enda som betyder något för dem. Deras SA är gamla kommunister som Bjereld, AFA- aktivister som Gardell, massinvandringsaktivister som Jönsson (c), Palm (s) och Ferm (mp), plastkristna som Jackelén, IS- terrorister och diverse annat kriminellt slödder. För det fjärde är konsekvenserna av deras amoralitet utan tvekan moraliskt ond i den enda verklighet som finns. Slut.

    Gillad av 10 personer

  14. Jan Andersson skriver:

    Om Sveriges socialdemokratiska arbetareparti SAP finns kvar den dag resten av Sverige består av aska så har deras politik och strategi varit lyckosam, och målet nått.

    Gillad av 3 personer

  15. Errol skriver:

    Sverige bestod inte provet

    Frågan om att dra in medborgarskap eller inte är i huvudsak ett sidospår och utgör mer ett desperat försök av politiker som länge suttit på sina händer att försöka visa handlingskraft.
    Fakta är att Sverige inte förmått att införa adekvat lagstiftning, politikerna Sverige har som i flertalet fundamentala säkerhetsfrågor släpat fötterna efter sig.
    Sverige har flest ”IS-resenärer” per capita i Europa tillsammans med Belgien, Sverige ligger dock avgjort sist i Europa avseende adekvat pro-aktivt lagstiftningsarbete. Framförallt SAP och Miljöpartiet har visat prov på en totalt nihilistisk syn på IS som fenomen och dess folkrättsbrott.
    I en momumentalt vulgärt naivt åsiktskluster påhejat av självutnämnda företrädare för det ”muslimska civilsamhället”, så har bl.a miljöpartistiska koryfeér som Yvonne Ruwaida, Peter Eriksson, Maria Ferm och naturligtvis Mehmet Kaplan i flertalet debattartiklar och utspel försökt undergräva SÄPO och stämpla all terrorismlagstiftning som suspekt och de facto islamofob. Förslag har på allvar framförts om att helt omorganisera och i praktiken avskaffa SÅPO till förmån för en myndighet som skulle informera om islamofobi. Mot denna bakgrund och det faktum att SAP via Tro och Solidaritet i huvudsak delar Miljöpartiets kulturrelativistiska nihilism om än av mer cyniska taktiskt-politiska skäl är det föga förvånande att Sverige monumentalt svikit de människor som fått betala det ultimata priset för IS-terroristernas framfart i Kalifatet.

    Victoria Palm tycks överhuvudtaget inte förstå att Sverige och den svenska regeringen med sin passivitet inte förmått att ta ansvar för de svenska medborgare som begår folkrättsbrott utomlands – Sverige har exporterat terrorism och besinningslöst våld.
    Statsministern tycker det är allvarligt att IS-terroristerna inte hörsammat UD:s länderbevakning och rest in i Syrien mot Utrikesdepartementets råd. Statsminister Löfvéns uttalande är typiskt menlöst, byråkratiskt och i förhållande till IS-terroristernas verksamhet närmast vidrigt. Löfvén får det att låta som om IS-terrosristerna vore en samling backpackers som borde lyssnat på resanvisningar från svenska myndigheter.

    Frågan om att kriminalisera deltagande i terroristorganisationer har under lång tid blockerats av avgrundsvänstern som mer än allt annat fruktar att progressiva ”befrielserörelser” skall terrorismstämplas. Tidigare då frågan varit aktuell så har flertalet vänsterakademiker vars livsluft är att fantisera om den förlösande revolutionen protesterat. Under Almedalsveckan var dock Miljöpartiet och Socialdemokraterna helt plötsligt öppna för att kriminalisera deltagande i organisation. Helt plötsligt så var det önskvärt och dessutom nödvändigt att kriminalisera vad de rödgröna tidigare ensidigt kallat ”åsiktsbrott”. Dessa utspel under valrörelsen var dock mera ett förljuget försök att måla upp det allestädes närvarande 30-talet
    och att genom att låtsas ta krafttag mot VAM vinna lättköpta politiska poäng. Helst skulle naturligtvis de rödgröna i all sin principlöshet bara vilja kriminalisera rasistiska högerorganisationer.

    Gillad av 4 personer

  16. Dadlar av guld skriver:

    En kommentar jag skrev om Dawa föll för bilan jag tror jag vet varför och det är just därför videon från igår med Hirsi Ali bör delas och ses. Jag upprepar därför min förhoppning om att Omar skriver om Dawa för det tål att tänkas över.

    Gillad av 2 personer

  17. Hamza yusef skriver:

    Klubben för inbördes beundran !!… hur många härinne känner nån som är muslim ?. Och om ni gör det kommer ni troligen säga ”han/hon är inte som dom”
    Obehagligt att lyssna till denna nazistpropaganda.
    Vad gör er bättre i ert egna fanatiska tänk.

    Med vänlig hälsning, Hamza Yusef. (Svensk med svenska föräldrar) så ni behöver inte be mig åka hem :-).

    Gilla

    • Göran Holmström skriver:

      Hamza. Jag vill fråga dig ett par saker , om din kommentar,, stöder du våldet och övergreppen IS har gjort?
      Jag har accepterat demokratin och att vissa saker är en usel kompromiss, men det är det priset jag är villig att betala för att vara en del av ett samhälle. Att välja att strida för sin sak är ett val, att tortera eller elda upp människor har absolut inget med krigarens väg att göra.,
      Där kommer nästa fråga, har muslimer rätt att med våld tvinga på andra sin tro?
      Demokrati betyder ju att det fria valet finns, håller du med om det påståendet?
      Jag anser personligen att om man valt att, inte kriga mot en stat, utan mot medmänniskor för att med våld tvinga dom till att byta religion, så har man per automatik tappat rätten till medborgarskap i det fria demokratiska land man nu vill återvända till, även om risken att få stå för sina handlingar är uppenbara.
      Hur ser du på mina tankar?
      Mvh Göran.

      Gillad av 8 personer

    • Niklas R skriver:

      Efter att ha läst ditt lysande inlägg med väl valda argument, ståndpunkter och fakta har jag bara en fråga.
      Vad är din poäng?!?

      PS Slå upp Godwins lag om du undrar varför ingen, någonsin, tar dig på allvar på nätet. DS

      Gillad av 2 personer

      • Göran Holmström skriver:

        Lugnt ingen tar mig på allvar i verkligheten heller ;),
        Men vad gör det? Inget alls, jag tar mig heller inte på allvar längre.
        Det enda allvarliga är om ölen ta slut, eller grillen slocknar.
        Resten är sekundärt

        Gilla

      • Danske skriver:

        @göran,

        Han avser Hamza, eller Bengt eller vad han heter i verkligheten om han lagt av sitt tramsiga spelande.

        Din anlägg är alltid intressanta.

        Gillad av 1 person

    • uppstigersolen skriver:

      Jag känner ingen muslim. Däremot känner jag ett flertal personer från olika länder i Mellanöstern samt Nordafrika. Dessa har jag lärt känna på den tiden jag arbetade. Huruvida någon var född muslim vet jag inte men ingen gick omkring i konstiga kläder, bad fem gånger om dagen eller såg ut att vilja skära halsen av mig. Istället var de flesta av dessa goda arbetskamrater. Alltså ungefär som vilken svensk som helst. Några var begåvade, andra var kanske inte de smartaste men alla gjorde de sitt arbete efter bästa förmåga. Att några inte passade in, ungefär som att även vissa svenskar inte platsar överallt hör ju till. Så när du Hamza skriver om nazistpropaganda så undrar jag hur du själv ser på oss svenskar? Accepterar du att vi gör som vi vill och kan säga åt vem vi vill att fara och flyga om vi inte tycker att personen sköter sig? Varför läser du här? Jag går inte in på muslimska sidor av den enkla anledningen att jag inte vill ha muslimer i Sverige. I Sverige är de flesta människor sekulära eller kristna. Islam är en hemsk ideologi. Att kalla det en religion gör ju att många tror att den är OK.

      Gillad av 4 personer

  18. Hild skriver:

    Jag tänker på alla de tusentals offer som nekas upprättelse genom Sveriges senfärdighet att få rätt lagar på plats i tid. Det rätta vore att dra in IS terroristerna svenska pass och överlämna dem till tribunaler i Syrien och Irak där de ställs inför rätta för sina krigsbrott och monstruösa terrorhandlingar.

    Gillad av 3 personer

  19. Niklas R skriver:

    Först måste det fastställas att socialister är, per definition, idioter. Därför är en diskussion om Palms tweet poänglös.

    För det andra, jihadister är ett annat ord för en god muslim. En jihadist kan närmast beskrivas som en kristen munk, en man som lever enligt sin religions påbud. Detta säger inte att en jihadist är god som en munk. Men han lever efter sin falske profets påbud på samma sätt som en munk lever efter Kristus påbud.

    För det tredje. Dessa kriminella eller misstänkt kriminella personer ska behandlas på exakt samma sätt som svenska medborgare som blivit gripna av mexikansk och/eller amerikansk polis för medlemskap i en drogkartell.

    De ska överlämnas till de lokala myndigheterna för att utreda eventuellt brott och fällande dom samt lagföring. Att de är svenska, brittiska, franska medborgare är ovidkommande i fallet då de är misstänkta för brottslig handling och terrorister omfattas inte av Genèvekonventionen.

    Skulle vi haft denna diskussion om tjugo svenska medborgare blivit gripna i Mexiko för samröre och arbete i Sanbinokartellen, eller vad de nu heter?

    Överlämna dem till syriska eller irakiska myndigheter för utredning och lagföring.

    Gillad av 4 personer

  20. Martin skriver:

    Hamza Yusef,
    Vad är ditt budskap? Nazismpropaganda?
    Har du Konverterat till islam? Grattis, då kan du få förlustiga dig med 72 jungfrur i paradiset en dag om du följer den enda sanna rätta läran…

    Kul inlägg. Det säger mycket om hur felkonstruerade vänsterhjärnor fungerar, nämligen inte alls. Sådana personer som du ser allt som nazism och muslimhat
    som inte kröker rygg inför islam.

    Och apropå om att känna nån muslim som inte är ond finns det säkert, liksom det finns icke onda judar,buddhister,kristna.
    Men ingen annan grupp ser sig lika mycket som martyrer som muslimerna
    ,ständigt får man höra hur särbehandling råder mot muslimer,hur synd det är om dem
    om poliser och vakter kontrollerar dem ,hur kränkta muslimer är osv.

    Ingen annan grupp har en lika bred gräddfil in i det svenska samhället idag än muslimerna. Över allt får svenska värderingar stryka på foten för att inte exkludera de stackars muslimerna, svenska politiker lägger sig platt inför islam, t ex Veronica Palm.
    Vi har andra invandrargrupper i Sverige.
    Men hur ofta ser vi andra grupper synas lika mycket som muslimerna?
    thailändare?peruaner?britter?australiensare?polacker? Dem ser vi aldrig på tv. Bara muslimer. Och helst i slöja. Så fyndigt. Jag ser hellre en amishbefolkning än muslimbefolkning.
    Amish, ja… De har oxå huvudbonader men är lite mindre konfliktsökande och lite mer vänligt sinnade mot andra grupper.

    Och hur ser det ut på välkomstskyltar in till en stad,? Gävle t ex, det ska vara slöjbeklädd kvinns för att visa mångfalden. Äckligt fjäskande inför muslimerna och ni bara klagar.

    Gillad av 5 personer

    • Danske mand skriver:

      Jag utlyser en tävling med pris åt den som kan finna den kultur på jorden som är mest inkompatibel med svenska värderingar. Vinnaren kan få bestämma nästa land danske mand skall resa till.

      Gillad av 1 person

  21. Desert Plains skriver:

    Om regeringen fått välja hade de hellre dragit in medborgarskapet för alla SD-väljare p g a fel värdegrund. Jihadisterna däremot är ju deras främsta valboskap och måste skyddas till varje pris, även om de anses vara en säkerhetsrisk.
    Socialdemokraterna i Sverige kan därför klassas som världens mest maktskadade parti.

    Gillad av 5 personer

    • Göran Holmström skriver:

      Än så länge så är vi bara exkluderade från politiskt inflytande, alla dissidenter.
      Men vänta bara snart kommer jackan med märket på armen, den som identifierar en som avvikande, eller icke anpassningsbar. Lägren lär komma med, först omskolnings och åsikts ändrande. Om det eskalerar upp till fullt utrotande, det är svårt att sia om nu. Men det skulle inte förvåna mig, Ursäkten med Co2 kan vara en väg att gå, cyklande partitrogen ätandes Quorn
      är bra. Grillandes kött, gillandes tvåtaktare och lite gott att dricka då har medborgare Holmström dömts till återvinning, Ugnen väntar. Askan ska spridas över utrotningshotade sniglars våtmarker för det allmännas bästa. Tillgångar beslagtas, det mest lagvidriga, Mc, snöskoter, racebilar och crossar säljs via ombud på Ebay till mindre miljömässiga länder, vinsten går rakt in i statskassan, Partiet behöver sitt, resten fördelas på ”valboskapen”.
      Jodå, framtiden ser ljus ut 🙂

      Gilla

  22. Isabella skriver:

    Instämmer. Vi talar om en mördarsekt = IS, Daesh .
    Oavsett vilken uppgift man haft i kalifatet, har man valt bort demokrati och Sveriges lagar .Man har pissat på det land som välkomnat och försörjt.
    Låt Allah rädda dessa förvillade sinnen och låt dem stanna utanför vårt lands gränser. De är förrädare!

    Gillad av 1 person

  23. Bengan47 skriver:

    Det finns ingen Hamza Yusef i Sverige enligt Hitta och Birthday. Ska vi vara tacksamma?
    Kanske en paeudonym för V. Palm? Eller för nån annan vilsen inom Vänstern?

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.