Mohamed Omar: Ja, det är sant. Koranen tillåter inte att man dödar oskyldiga

Mohamed Omar

För ungefär ett år sedan (4/7 2017) gjorde jag en video på YouTube där jag försökte förklara varför jihadister dödar andra muslimer. Det finns ju de som säger att jihadisterna inte kan vara muslimer eftersom de dödar andra muslimer. Min fråga är då: var profeten Muhammed muslim?

För profeten Muhammed, om man får tro islams egna källor, dödade andra muslimer. Han kallade dem hycklare, på arabiska munafiqun. Muhammed brände till och med ner en moské. Om man blir icke-muslim för att man dödar andra muslimer som vissa halalhippiesar alltså påstår, så skulle inte profeten Muhammed, islams grundare, längre kunna räknas som muslim.

Jag skriver det här inlägget eftersom jag fått en ny kommentar under min video. En Majid Saeedy skriver:

”Din jävla kuksugare det finns inget ord i koran att man dödad oskyldiga människor du bara ljuga, det är inte konstig att du kommer från iran och du byta din religion på grund av att ta uppehållstillstånd fuck you.”

Skärmbild (168)

Majid Saeedy har rätt. Ingenstans i Koranen står det att man ska döda oskyldiga. Och det har jag heller inte påstått i min video.

Saeedys syn på iranier är intressant, för som jag påpekat i en tidigare krönika så är den iranska invandrargruppen i Sverige inte särskilt sympatiskt inställd till islam. Kommentaren visar också att fenomenet med asylsökare som låtsas lämna islam för att få uppehållstillstånd är känt.

Men åter till frågan. Jihadisterna anser inte att de dödar oskyldiga, vare sig de dödar muslimer eller icke-muslimer. De anser att dödandet har giltiga skäl.

I Koranen står det att Gud har befallt de troende att strida för Guds sak, att döda och dödas i det heliga kriget:

”Striden mot dem, som ej tro på Gud och den yttersta dagen, ej helighålla vad Gud och hans apostel förklarat heligt och ej bekänna sanningens religion, dem, som fått skriften, nämligen, tills de villigt giva skatt och ödmjuka sig!” (Zetterstéen 9:29)

Av versen framgår att de judar och kristna, ”dem, som fått skriften”, som man ska strida emot är sådana som inte ger skatt och inte ödmjukar sig. De är alltså skyldiga till detta uppror tills de ”villigt giva skatt och ödmjuka sig”. De kristna och judar som underkastar sig sharia ska man inte döda.

Det finns en vers som islamapologeter brukar lyfta fram som bevis på att Koranen förbjuder dödande. Det är vers 5:32 som säger att om man dödar en oskyldig människa så är det som att man har dödat hela mänskligheten. För det första: Koranen säger att detta bud riktades till Israels folk, det vill säga judarna, inte till muslimerna. Så här lyder versen i sin helhet i Zetterstéens översättning:

”Fördenskull hava vi föreskrivit Israels barn, att det, om någon dödar ett liv, utan att det föreligger någon blodskuld eller ofärd på jorden, skall vara, som om han hade dödat människor i allmänhet, och om någon frälser ett liv, skall det vara, som om han hade frälst människors liv i allmänhet.”

Därpå följer budet som är riktat till Muhammeds trogna:

”Deras lön, som bekämpa Gud och hans apostel och anstifta ofärd på jorden, varder blott, att de dödas eller korsfästas, eller att deras händer och fötter avhuggas korsvis, eller att de förvisas ut landet. Detta varder deras skam i detta livet, och i det tillkommande väntar dem ett förskräckligt straff.”

Så även om detta bud mot att döda oskyldiga skulle vara riktat till muslimerna så är det fullt förenligt med jihadisternas handlingar. Det som fördöms är att ta ett liv, ”utan att det föreligger någon blodskuld eller ofärd på jorden”.

Det framgår tydligt av den andra versen, som islamapologeterna tenderar att utelämna, att man inte bara får, utan ska, döda dem som ”bekämpa Gud och hans apostel”.

Klicka här för att gilla min sida på Facebook. Du kan stödja mitt arbete genom att swisha till 0760078008 (Eddie).

33 reaktioner på ”Mohamed Omar: Ja, det är sant. Koranen tillåter inte att man dödar oskyldiga

    • Jari Norvanto skriver:

      Men även ”våra” politiska djur som gång efter annan överslätar den blodigaste religionen genom att kalla den ”fredens religion”. En så grotesk lögn borde möta allmänhetens åtlöje.

      Gillad av 8 personer

  1. JL skriver:

    Fredens religion levererar igen.

    Lunch med min judiska granne för någon dag sedan igen.

    Han pratade om en gammal vän från tiden i LA, och frågade mig om jag kanske kände till honom.

    Dennis Prager hette han.

    Ingen aning sa jag, men insåg efter 1 minut att jag hade fel 🙂

    Exempel som jag redan hade trillat på:

    Bra kille!

    Gillad av 3 personer

  2. Göran Holmström skriver:

    Än en gång bokstavstroende, är just bokstavstroende.
    Dom hittar sitt ”budskap” där dom söker oavsett om det är i en bibel av något slag,
    eller om om det är grannens hund som säger åt dom att döda (Son of Sam).
    Vill man slippa det extrema, sä är det tolkarna som måste ifrågasättas rejält,
    att haka upp sig på texterna hjälper föga.
    Men det är bara min enkla åsikt.

    Gillad av 2 personer

  3. Niklas R skriver:

    Islam är djävulsdyrkan så som kyrkan beskriver det.
    Sedan är det sant att en muslim inte får döda en oskyldig. MEN under alla de år som Mohammed hittade på regler som innebär dödstraff under sharia så går det inte en dag utan att en muslim, medvetet eller omedvetet, bryter mot någon av dem vilket försakat hans liv. Så alla muslimer är per definition avfällingar från den rätta läran och ska där med dödas.

    Gillad av 1 person

  4. Aha skriver:

    Visst dödar Islam. Det är ju oumkullrunkeligen så med terrordåden. Dödandet sker under stridsropet Allah akbar. Utan Islam och Koranen skulle terrorgrupperna missta en samlande punkt, inte kunna motivera sitt dödande på samma sätt. Utan koranen och Islam skulle därför terrorn minska. Om inte annat skulle i alla fall terrorn få ett annat uttryck och förmodligen inte bli så bestialisk som under IS.

    Det går inte att bestrida detta resonemang utifrån vad som händer och detta är naturligtvis synnerligen besvärande för etablissemanget att multikulturen för med sig sådana avskyvärda konsekvenser. Så vad gör man om inte man tonar ner Islam som orsak. Vid terrordåd undviks därför ordet Islam.
    Man kan också se som vid terrordådet mot muslimer i Nya Zeeland hur angelägna massmedia är att skapa någon form av balans mot Islams terrordåd. Det har varit många uppföljningsartiklar. Arrogansen i detta är enormt eftersom det samtidigt skett ett större dödande av kristna i Nigeria, ett dödande som inte lett till några uppföljningsartiklar.

    Politikernas val på vänsterkanten består i ett val mellan att få muslimska röster eller att börja motarbeta Islam.
    Muslimerna kommer därför inte att rösta på något eget parti för då försvinner uppbackningen från sossarna och kanske även från V och MP.

    Gillad av 4 personer

  5. Lars-Olof Svensson skriver:

    Hur bra detta än är: det bemöts ju inte tex. av Gardell, Åke Göransson, GD på Statens Myndighet för Stöd till Trossamfund eller In Rushd som får statsidrag. MSM verkar inte intresserade.

    Gilla

  6. Marina von Schreeb skriver:

    JL Är det inte Waris Dirie, som talar. Jag har läst en av hennes böcker ”En blomma i Afrikas öken” där hon berättar om sin uppväxt m.m.

    Gillad av 1 person

  7. Errol skriver:

    Islam är en kollektivistisk ideologi vars supremacism sklijer mellan trogna och otrogna. Denna ideologi och religion som uttryckligen förbehåller det fulla människovärdet till in-gruppen, de trogna, bär inom sig likt kommunism och fascism fröet till rättfärdigt våld och totalt förtrampande av de otrognas liv och människovärde. IS vulgära våldsorgier kan således likt NKVD-s eller SS hantlangare rättfärdigas för den förblindade, övrtygade anhängaren.
    ”Fredens religion” vilar på den inte obetydliga premissen att alla är troende muslimer -varvid den eviga freden likt tusenårsriket inträder.

    Gillad av 5 personer

    • Aha skriver:

      Bra sammankoppling av Islamism till kommunism och nazism.
      Man bör då betänka att det politiska etablissemanget umgås med Islamister. M hade t.ex islamisten Waberi som riksdagsman 2010 – 2014.

      Gillad av 5 personer

  8. Hamza skriver:

    Du blandar sanning med osanning. Som vanligt.
    Hur kan Mohammed (SAW) döda munafik ? En munafik är en som kallar sig muslim utåt, men inåt är han inte muslim. Dessa är mer hatade än kafir. Endast när dom gjort Al kurf kan dessa få sitt straff. Endast när sanningen kommit fram. Så att säga att Mohammed (SAW) dödat munafikoon är ej sant.

    En Muslim följer inte bara Koranen, en ”Muslim” följer Koran och Sunnah, ismaa sahaba.

    Gilla

    • Klas Göran skriver:

      En förklaring av relevanta begrepp skulle hjälpa alla som inte har kunskaper i arabiska och saknar kännedom om (sunnimuslimsk) teologi.

      Dessutom är argumentet inte helt klart.

      Gilla

    • Göran Holmström skriver:

      Hamza , jag ser mer hot än logik i din text.
      Vill du utveckla tack, jag vill ju förstå och se ett logiskt budskap.
      Mvh Göran.
      PS teologiska tankar och utbyten är intressanta .
      Eller hur?

      Gilla

  9. malinkim skriver:

    Så man får inte döda ”oskyldiga”. ”Skyldiga” ska man däremot beröva livet – och definitionen av vem som är ”skyldig” är väldigt vid. Det finns uppenbara problem i denna lära och det är manifestationen av dessa problem vi ser i form av terror.

    Gilla

  10. jörgen skriver:

    Men en vantrogen är inte oskyldig. Så muslimer skall döda os alla, och speciellt judar. Utan judar skulle islam svinna in till inget. Antisemitismen, judehatet är strukturellt i Islam, det bär uppe hela islam. Testa engång med att googla om cartoons, arabic, jews. Hatet, är så öppet och klart.

    Koran 2:191 döda dem var de än finns. Koran (4:89) döda dem var de än finns. Koran (9:5) döda polyteisterna var du än hittar dem. Biografi (Ibn Ishaq, 674-676): Döda var enda jude du får i din makt! sade Muhammed.
    Listen över Muhammeds offer är lång, lång, lång:
    https://wikiislam.net/wiki/List_of_Killings_Ordered_or_Supported_by_Muhammad

    Gillad av 1 person

    • Hamza skriver:

      Ja Jörgen. Men varför då ??? Om du tar dig tid att kolla upp hadeether åt ett håll, läs o kolla då upp hadeether åt andra hållet !!!.
      Inget är utan anledning. Den kristna Hitler var inte muslim, men han gillade väl inte heller Judarna så mycket ?. Tror ni att hat tillkommer utan anledning ?. De flesta är så lurade av massmedia att det förslår. Antisemitisk vilket jäkla larv, och vem tror ni har gjort så det är så ?. Vem äger media ? Vem äger USA vem äger Saudi ? Vem drar i trådarna. Varför kollar ni inte upp saker istället för att bara tro blint på när media lurar er. Förintelsen, först 6milj judar kremerade, sen 4, sen 3, sen 1, nu är det väl 7/800 000 som det står utanför koncentrationslägrets port. Hur ska dom ha det ?. Lurade !!!!. Tror det var ”Himler” som sa ”en lögn är baracken lögn, men ljuger man massor av gånger så blir det en sanning.

      Gilla

      • kolosserbrevetkap3 skriver:

        Älska era fiender. Välsigna dem som förbannar er. Be för dem som förföljer er. Belöna inte ont med ont. Älska din nästa och gör gott mot alla människor. Tänk inte bara på ert eget bästa utan på andras. Tro utan gärningar är en död tro. Förlåt dem som gör illa er. Om någon slår dig på ena kinden, vänd också den andra till. Ha inte sådan omsorg om de jordiska tingen att begären väcks. Kärleken till pengar är roten till allt ont. Tänk inte ut ont mot din granne som lever i frid brevid dig. Om du ser någon lida nöd och tillsluter ditt hjärta för honom, hur kan Faderns kärlek förbli i dig?

        Därför vallfärdar folk från alla religioner hit, för att åtnjuta det som ett samhällsbygge grundat på Guds bud och kärlek har åstadkommit.

        Jesus är Bibelns stjärna och kärna. Och han är Ordet som blev kött. Jesus säger ”Kom till mig alla ni som bär på tunga bördor så ska jag ge er vila. Ta på er mitt ok, ty mitt ok är milt och min börda är lätt. Min frid ger jag er, inte den som världen ger. Verklig frid!

        Se nu är den välbehagliga tiden, nu är frälsningens dag!

        Gilla

      • U.P.A. skriver:

        Hamza, du är ju uppenbar antisemit. Antisemiter är inte välkomna till Sverige. Nazisterna trodde att judarna skulle utrota tyskarna, men trots att nazisterna förlorade så finns det fortfarande tyskar. Det bevisar väl att nazisternas konspirationsteori var felaktig. Judar har aldrig sysslat med omfattande terrorism, men det har personer av muslimsk härkomst som själva ansåg att de var muslimer, t.ex. 911. De flesta stora terrorgrupper i världen är islamistiska.

        Gilla

  11. Hamza skriver:

    Skribenten framställer följande ”Det framgår tydligt av den andra versen, som islamapologeterna tenderar att utelämna, att man inte bara får, utan ska, döda dem som ”bekämpa Gud och hans apostel”.
    De som bekämpar Allah och hans sändebud, i detta fall Mohammed (SAW) är således de som för krig mot Islam. I krig dödar soldater varandra !! Och oskyldiga kommer även få sätta livet till pga olyckliga omständigheter. Så är det oavsett vem som för kriget. När Israel/zionisterna dödar oskyldiga dagligen, då kallar vi dom inte terrorister, men om grupper av muslimer dödar de som dödar dem. Då är dom terrorister.

    Gilla

    • U.P.A. skriver:

      Israel utför bara lagligt självförsvar mot attacker. Att oskyldiga dör beror på att de islamistiska terroristerna gömmer sig bakom civila. Även om Israel gör allt för att skada så få civila som möjligt så är det oundvikligt att några tyvärr dör p.g.a. självförsvaret. Islamisterna har ingen rätt att föra krig mot Israel. Israel har rätt att skydda sin befolkning mot attacker även om det innebär att oskyldiga dödas. Man kan ju inte jämföra att t.ex. en kanonkula som spränger en raketramp också dödar några oskyldiga p.g.a. att terroristerna t.ex. förlagt sin raketramp bredvid en skola, med att islamistiska terrorister massmördar personer på en rockkonsert för att de anser att rockmusik är synd eller att de vill hämnas på fel personer.

      Gilla

      • Hamza skriver:

        Du har fel på så många punkter att det blir svårt att förklara. 1. Jag ser av din text att du inte har varit i Palestina eller Israel. Jag ser av dun text att du inte vet att Zionisteena även dödar och fördriver kristna från sina hem för att sedan ta deras hem till sina. Jag ser att läst nyheter och media på internet utan att själv forska på sanningsgraden av vad du läst. Absolut inget av vad SU skrev stämmer !!. Du vet väl är hela västvärlden ”icke muslimer” vet och står bakom att Zionisterna har ockuperat Palestina… är du 14 år och pappa din Har sagt saker till dig ?
        Återigen , som jag sa, när Israel gör terrorattacker mot civila då är de ej terrorister, men när en muslim gör det minsta lilla, även om det är berättigat, då är det terrorism. Suck.
        Till den kristne ”Kolosserbrevet” Jesus sade även ta hit dem framför mig så jag kan dräpa dem. Han sa även att en sann kristen följer alla böcker (gamla testamentet ) det står en kvinna som visar sitt hår skall hållas fast och få sitt huvud rakat.

        Gilla

      • kolosserbrevetkap3 skriver:

        Jesus befaller inte sina efterföljare att verkställa straff mot andra människor, ens om de gjort oss illa. Tvärtom!
        Jesu lära varnar oss enskilda för att hämnas eller ta saken/rätten i egna händer – utan lämna det dömandet till Gud (Jesus). Som du hänvisar till.
        Det är Jesus, den som dömer rättvist, som får döma och utmäta straffet (Som du hänvisar till).
        Den enskilde människan har alltså INTE fått något mandat att döda och bestraffa andra, inte ens sina fiender.
        DET skall rättsväsendet-lagen sköta om för att skydda medborgarna som sköter sig. Överheten bär svärdet (våldsrätten) för att skydda, avskräcka och straffa dem som gör det onda.
        Jesus säger älska era fiender. Han säger det han menar och menar det han säger.

        Vad gäller kvinnans hår enligt Paulus undervisning till Församlingen; ”Var kvinna som ber eller profeterar med huvudet ohöljt (otäkt), hon vanärar sitt huvud, ty det är då alldeles som om hon hade sitt hår avrakat. Om en kvinna inte vill hölja sig (täcka sitt hår), så kan hon lika väl låta skära av sitt hår, men eftersom det är en skam för en kvinna att låta skära av sitt hår eller att låta raka av det, så må hon hölja sig”. (1:a Kor 11:5-6).
        Alltså stämmer inte angivet ”bibelord” vad gäller en kvinna som ”visar sitt hår”! Och bibeltexten rör alltså främst regler för kvinnor under Gudstjänsten. Läs gärna resten av kapitel 11 så fås också skälet för Paulus uppmaning i detta.

        Att lösrycka bibelord ur sitt sammanhang eller förvränga deras innebörd förekom redan tidigt i historien. Apostlarna Paulus och Petrus kommenterar detta. Jesus råkade också ut för detta.

        Slutligen, hela Skriften, GT+NT, är enligt NT utandad av Gud och nyttig till undervisning, förmaning, tillrättavisning. Men GT har till många delar sin tillämpning för den då rådande tidens mångahanda ting. Däremot går Jesu undervisning aldrig att avfärda genom hänvisning till GT.

        Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde son på det att var och en som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Däri har Gud bevisar sin kärlek till alla människor att han sände Jesus. En dårskap för världen men en räddning för den som tror. Gud vill inte att någon ska gå förlorad, därför är han långmodig, tålmodig.

        Gilla

  12. kolosserbrevetkap3 skriver:

    Bibelns klara lära (Enligt Nya Testamentet, dvs det nya förbundet i Jesus Kristus) är att de troende INTE ska döma eller tillrättavisa de icke-troende för deras liv och leverne.

    Däremot har vi en uppmaning att hjälpa en felande broder eller syster (av kärlek) genom att uppmärksamma denne på val, leverne som riskerar bli en väg som leder till olycka.

    Alltså finns inget stöd i Bibeln för oss att tvinga någon att ”börja tro” eller ”bekänna sig som kristen”. Utan tron på Jesus kommer av predikan och predikan kommer från Guds ord. Det är ett fritt val, ty kärleken kan inte tvinga för då är det inte kärlek. Det är ditt eget val.

    ”Guds ord är levande och verksamt, skarpare än något tveeggat svärd och förmår skilja mellan själ och ande, märg och ben och blotta hjärtats uppsåt och tankar”.
    Det kallas för Andens svärd! Det enda svärd en Jesu lärjunge är tillåten att använda. Svärdet är Guds Ord.

    Den som vill veta mer googlar på ”Guds vapenrustning”, ty det är förvisso en (andlig) strid som pågår i världen men Jesu lärjungar strider den inte mot kött och blod (dvs inte mot människor). Utan mot de tankebyggnader och ideologier som reser sig upp emot det goda.

    1:a Korinthierbrevet kap 13:1-13 Kärlekens lov. Läs o människa läs! Du kommer att förnimma att det finns en kärlek större än du vågat tro.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.