Mångkulturella mångvåldtäkter

Mohamed Omar

Under natten till fredagen den 27 blev en ung kvinna våldtagen av en grupp män i Borlänge. Hon har uppgett att männen var av ”utländsk härkomst”. Ska man tolka det som norsk? Hm… Det är ju allmänt känt sedan länge bland svensson att gruppvåldtäkter är en ”invandrargrej”. Och då menar man inte ingenjörer från Tyskland och kockar från Frankrike. Men etablissemanget har i alla år försökt mörka, vilket gett ordet ”mörkning” innebörden ”mörk gärningsman”.

Men tidigare i år (20/3) så granskade i alla fall Expressen gruppvåldtäkterna. Resultatet var föga förvånande. Av 43 dömda gruppvåldtäktsmän 2016 och 2017 visade sig hela 42 vara första eller andra generationens invandrare. Vad den 43:e hade för bakgrund är okänt. Det behöver inte vara en helyllesvenne. Hur som helst: 98 procent av de dömda gruppvåldtäktsmännen hade bekräftad invandrarbakgrund.

En undersökning som publicerades under hösten 2017 visade att 95,6 procent av överfallsvåldtäkter begås av invandrare, alltså män som inte är födda i Sverige. Undersökningen, som gjordes av en engagerad medborgare, visar på fällande domar mellan 2012 och 2017. Landsgrupper som enligt studien har högst faktor (sannolikhet) att begå grov våldtäkt är i turordning algerier, afghaner, tunisier, marockaner och palestinier.

Gruppvåldtäktsvågen som sveper över landet är helt enkelt resultatet av vår ”humana” invandringspolitik. Det är de med ”god värdegrund” som är ansvariga. Det är svårt att förstå hur de tänker. De vet hur kvinnor har det i Somalia, Afghanistan och Irak. Men ändå tror de att massinvandring från dessa länder inte ska påverka oss negativt.

Det som sker är att kulturen i Sverige, vårt sätt att leva, anpassar sig efter värderingarna i islamvärlden. Kvinnor är rädda för att gå ut ensamma. Kvinnor vågar inte uppträda på vissa sätt av rädsla för att uppfattas som ”dåliga”. När volymen människor från segregerade, islamiska samhällen, ökar, blir också Sverige mer likt dessa samhällen. När allt fler kvinnor faller offer för sexuellt våld sprider sig oron och man kommer att undvika att gå ut ensam, särskilt på natten och särskilt i ”mångkulturella” och ”berikade” delar av staden.

Har detta något med islam att göra? Resultatet kan ses som en del av islamiseringen. När kvinnor täcker sig, när de stannar hemma, när de låter sig ”beskyddas” av en bror eller pappa, ja, då blir samhället mer islamiskt. Man börjar segregera och ”leva mer islamiskt”. Så en sådan utveckling är självklart något som islamisterna välkomnar. Däremot uppmanar inte imamerna i moskéerna till sextrakasserier och våldtäkter.

Våldtäktsmännen kommer från länder där islamiska lagar och normer har inflytande. Enligt traditionell sharia, islamisk lag, ska kvinnor och män hållas åtskilda. Kvinnor ska inte ”visa sina behag”, inte skratta högt, ja, inte uppträda på något sätt som kan ”fresta” män. En god hustru ska lyda sin man som är husets herre och mopsar hon upp sig har han rätt att aga henne.

Motsatsen till en anständig kvinna blir då sådana kvinnor som ”visar sina behag” och både skrattar och pratar med manliga vänner, kollegor och andra medmänniskor. Den oanständiga och dåliga kvinnan rör sig fritt ute utan manlig övervakare. Detta påverkar förstås hur man ser på västerländska kvinnor. I islamiska texter om jihad, det heliga kriget, beskrivs också icke-muslimska kvinnor som fallit i muslimernas händer som ”krigsbyte” som man äger och har lov att våldta.

Två konvertiter till islam, Pernilla Ouis och Anne Sofie Roald, publicerade 2003 boken Muslim i Sverige. Bägge har sedermera lämnat islam. Men de var akademiskt skolade muslimer när de arbetade med boken, vilket gav dem en unik inblick i muslimska miljöer i förening med ett kritiskt resonerande forskarperspektiv. På flera ställen tar de upp muslimernas syn på svenskar och vad de kallar ”västofobi”. Många muslimer, förklarar de båda författarna, ”definierar sig utifrån den icke-muslimske västerlänningen”. En viktig aspekt av det västofobiska synsättet bland muslimer, menar de två forskarna, är sexualiteten:

Svenskar ses som sexuellt dekadenta, de kan ha sex med vem som helst inklusive sina familjemedlemmar och folk går halvnakna på gatan. Detta är vanföreställningar som inte bygger på egna erfarenheter, utan på fördomar som har sitt ursprung i tolkningen av det som visas i media. Få muslimer verkar känna till de svenska koderna och att de flesta svenskar har en moral i sitt sexuella beteende.

För arton år sedan delade fyra Rinkebykillar med sig av sin syn på svenska tjejer. Reportaget, ”Det kan hända den snällaste kille”, publicerades i Dagens Nyheter den 11 februari 2000:

”Men det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej”, säger Hamid. ”Den svenska tjejen får ju massor av hjälp efteråt, och hon har nog redan knullat. Men arabtjejen får problem med sin familj. För henne är det en stor skam att bli våldtagen. Det är viktigt att hon har kvar oskulden när hon gifter sig.”

”En tjej som går ut på kvällen utan någon kille som kan skydda henne får skylla sig själv”, fortsätter Hamid, ”särskilt om hon är full.”

Det är egentligen inte så stor skillnad mellan vad Rinkebykillarna säger till Dagens Nyheter och vad som sägs av vissa imamer i Sverige. I en föreläsning med rubriken ”Kvinnan i islam” säger imamen Muadh Zamzam att flickor måste täcka sig för att inte väcka männens lust. Och männen måste vakta på sina kvinnor.

Inte vem som helst ska titta på våra kvinnor. Jag blir arg om jag ser att någon tittar på min fru. Jag vill inte att någon ska titta på min fru, på min mamma, min syster. Det är så muslimer ska vara.

Så jämför imamen kvinnor med choklad. De som är insvepta i papper ska man ta, de som ligger utan förpackning tar flugorna.

Dessa imamer, även om de inte uppmanar till sextrakasserier och våldtäkter, underblåser föraktet för västerländska kvinnor. Du har ”våra kvinnor” som är rena och fina och du har ”deras kvinnor” som är orena, oanständiga och dåliga. De muslimska kvinnorna kallas också ”systrar” för att betona att de är värda en särskild respekt, att de hör till oss.

En händelse: i augusti 2015 utsattes en svensk kvinna i Strängnäs för två överfallsvåldtäkter samma natt. Våldtäktsmännen var två asylsökande män från Syrien och Algeriet. En av dem spottade kvinnan i ansiktet och sa: ”I’m gonna fuck you, little Swedish girl”. Man kunde ge sig på henne, för hon var svensk. Hon var inte ”vår kvinna” och ”en syster”.

Tänk om grupper av svenska män hade våldtagit en invandrarkvinna, kanske en muslimsk kvinna med sjal – hur hade reaktionerna blivit då? ”I’m gonna fuck you, Little Arab girl”. Hade det inte blivit stora rubriker? Hade inte antirasisterna protesterat? Blotta misstanken om att en ond, vit man hade dragit i en muslimsk kvinnas sjal fick ju Gudrun Schyman att ta på sig hijab ”i solidaritet”.

Tänk dig sedan att dessa gruppvåldtäkter hade skett flera gånger månaden, år efter år. Bristen på reaktion när svenska kvinnor våldtas, ofta med rasistiska förtecken, av grupper av invandrarmän, tyder på att svensken håller på att bli något av andra klassens medborgare i sitt eget land. En svensk, otrogen kvinna är mindre värd än en muslimsk, ”anständig” kvinna. Precis som det är i sharia.

I en krönika i Aftonbladet 1 april 2018, ”Högerextremister motbevisas av de egna argumenten”, försöker Jan Guillou förklara att kultur inte har något med överrepresentationen att göra. Att invandrare deltar i gruppvåldtäkter beror i stället på det där omtalade utanförskapet:

Det där om ”kultur” är lättast att bemöta. I Mellanöstern är våldtäkt liksom på de flesta andra håll i världen ett av de mest avskydda brotten och vanligtvis belagt med dödsstraff fullt i överensstämmelse med det rådande allmänna rättsmedvetandet.

Antingen dödsstraff genom statens försorg eller också genom lynchning eller omedelbart mobiliserade dödspatruller från offrets släktingar.

Det är sant att våldtäkt inom traditionell islamisk lag ses som en synd och ett brott. Men samtidigt tillåter som sagt islamisk lag att man våldtar kvinnliga krigsfångar och slavinnor. Och i traditionell islam finns, som jag nämnt, värderingar som kan leda till att man behandlar kvinnorna utanför den egna gruppen, särskilt icke-muslimska och västerländska kvinnor, på ett annat sätt. Dessutom kan inte Guillou, om gruppvåldtäkter beror på dålig ekonomi med mera, förklara varför etniskt svenska män inte gruppvåldtar i samma utsträckning.

Gruppvåldtäkterna har faktiskt ingenting med ”socioekonomiska faktorer” att göra. Och de kan heller inte bara förklaras med hjälp av gärningsmännens kultur. I stället handlar det om mångkultur, det vill säga vad som händer när flera väldigt olika kulturer ska leva tillsammans. Det handlar om konflikter mellan olika grupper med olika kultur – och det handlar om hur grupper med bakgrund i islamvärlden ser på icke-muslimska, västerländska kvinnor, och i förlängningen på västerländsk kultur. De gruppvåldtar inte ”systrar” från den egna gruppen. Mångvåldtäkterna är helt enkelt mångkulturella.

Den 6 januari i år intervjuade jag Soheila Fors på min podd. Hon har kurdisk bakgrund och växte upp som muslim. Men hon har lämnat islam. För det har hon blivit dödshotad. I vårt samtal jämförde hon gruppvåldtäkterna med krigsvåldtäkterna som sker i områden som härjas av etniska konflikter. Gruppvåldtäkterna diskuteras dock inte på djupet inom det svenska etablissemanget. Man försöker inte förstå vad som ligger bakom.

En första åtgärd för att stävja gruppvåldtäkterna och göra kvinnorna i Sverige tryggare måste vara att drastiskt förändra invandringspolitiken. Först stänger man av kranen, sen städar man. Ingen integrations- eller assimilationspolitik kommer att lyckas så länge flödet fortsätter av asyl- och anhöriginvandrare från islamvärlden. I stället får vi en ökad spridning av förakt för västerländsk kultur och västerländska kvinnor och en stegvis anpassning till shariavärderingar och hederskultur.

Klicka här för att gilla min sida på Facebook!

32 thoughts on “Mångkulturella mångvåldtäkter

  1. Lilla fröken PK skriver:

    Jan G:s bortförklaringar är patetiska. Att det bara är en liten del av invandrarna som gruppvåldtar, förringar ju inte det faktum, att denna grupp har en förfärande överrepresentation. Med det resonnemanget skulle man ju kunna bortförklara nazismens och kommunismens illgärningar med att det ju trots allt var en försvinnande liten grupp, som var faktiska bödlar eller som släppte på gasen i gaskamrarna.

    Liked by 12 people

    • Johan skriver:

      Jag som svensk man frågar mig:
      – Vem/vilka av mina manliga svenska vänner skulle kunna tänkas delta i en gruppvåldtäkt tillsammans med mig?
      Tanken är bisarr…Det finns inga såna svenska män.
      Slutsats: Deltagare i gruppvåldtäkter kommer från barbariska länder.
      Vi ger barbarer uppehållstillstånd…

      Liked by 3 people

      • Bengt Lönnberg skriver:

        Exakt vad jag länge funderat över. Hur är det möjligt att som en av 5-10
        män? sexuellt utnyttja en utsatt kvinna, den ena efter den andra. Bara tanken får mig att må illa.
        Media och politiker (undantag finns i SD o MED) är ansvariga för eländet.

        Gilla

  2. MartinA skriver:

    Våldtäkt är två olika brott med två olika orsaker. Dels är det en man som är för misslyckad för att få para sig, han har inget att förlora. Det här brottet begås inom gruppen och avskys av gruppen.
    Men sedan finns också våldtäkten mot utgruppare som gynnar den egna gruppen genetiskt. Det är inte ett brott som gruppen fördömer. Däremot kan det ställa till diplomatiska problem för gruppen så ibland motverkas beteendet pliktskyldigt av självbevarelsedrift.
    Våldtäkt har inte mycket med islam att göra. Snarare har islams regler anpassats efter en befintlig situation, det område i världen flest tävlade om att kontrollera och där det var mycket vanligt att styras av utgruppare och att ha utgruppare i grannbyn ger per nödvändighet en hård och stridbar kultur.
    För övrigt är det enda som fungerar att forma klaner och idka kollektiv bestraffning. Sverige har blivit primitivare. Därför måste vi svenskar också bli primitivare.

    Gilla

      • MartinA skriver:

        I det sverige blivit fungerar bara kollektiv bestraffning.
        Nej, jag har inte gett upp. Men min lojalitet är till svenskarna. Inte till ”sverige” eller till ”demokrati” eller andra sådana dumheter. Om ”sverige” inte tjänar svenskarna är det värdelöst och bör försvinna. Om ”demokrati” inte tjänar svenskarna är det värdelöst och förtjänar att försvinna.

        Liked by 1 person

      • MartinA skriver:

        Svenskar är vi som ser tillbaka en gemensam historia här i Sverige, som känner vi med forna tiders svenskar. Om du vill kan jag också förklara att vatten är vått och att eld faktiskt bränns?

        Gilla

      • MartinA skriver:

        Lifvendahl är inte etnisk svensk. Hon är däremot svensk medborgare. Huruvida hon har en svensk identitet vet inte jag. Min lojalitet till henna är begränsad, både för att vi inte är besläktade med varandra. Och för att hon har försörjt sig på svenskfientlighet. Hennes politiska och publicistiska gärning är hemsk.

        Rent praktiskt så är det betydligt bättre för en sådan som Lifvendahl att inte bedömas som svensk eftersom en icke svensk har noll lojalitetskrav på sig från svenskar. Hennes svenskhat är naturligt och ingenting jag kan kritisera.

        Gilla

      • MartinA skriver:

        Du verkar så osäker på rena fundamenta i relationen mellan människor och vad ett samhälle är. Jag måste starkt rekommendera dig att läsa ”The Gods of the Copybook Headings” av Kipling. Den är beskriver konservativ fundamenta bättre än någon annan text jag läst. Det var också den jag associerade till i min kommentar till dig tidigare.

        http://www.kiplingsociety.co.uk/poems_copybook.htm

        Gilla

      • olle reimers skriver:

        Då kan jag motrekommendera Jarred Diamond: ”The world until yesterday”. Där kanske du finner vad du söker.

        Gilla

      • MartinA skriver:

        Det är inte jag som inte ens kan svara på vad en svensk är. Jag fann vad jag sökte för över tio år sedan.

        Gilla

      • MartinA skriver:

        Jared Diamonds grund ansats är antieuropeisk. Åtminstone var Guns Germs and Steel det. Jag har förstått mer av historien än Diamond. Och det är ingen person jag litar på.

        Gilla

      • MartinA skriver:

        Eller snarare är Diamond antibiologisk. Medan mitt enda intresse är biologiskt. Hans fysiska förklaringar och geo-laterala förklaring verkar bara som en enda jätteansträngning att undvika att se människan som biologisk, ett stort försök att hindra människor att förstå evolutionen. Medan evolutionen enligt mig har absolut störst förklaringskraft för den som vill förstå biosfären.

        Gilla

  3. Aurora skriver:

    Denna redogörelse säger allt som våra agendapolitiker envist vill bestrida. Vilka våldtäktsmännen är och varför. En otrogen (hora är ok att våldta. Och, ja, koneskvenserna för vårt land, när svenskar tvngas revidera sina sociala vardagsmönster, är ju att dessa medeltida kulturmönster får fäste och samhället omvandras till det samhälle dessa grupper vill att Sverige ska vara för dem.

    Liked by 2 people

  4. Hosianna skriver:

    Tack, Eddie, och kloka kommentatorer. Svensk, självklart samtyckesbaserad sexualmoral är vida överlägsen och för evigt fullkomligt inkompatibel med den oföränderligt inhumana vålds- och erövrarideologin islam.

    Kampen om återställd kvinnofrid står här och nu – och kan avgöras i ödesvalet den 9 september 2018, om tillräckligt många friborna, fullvuxet självständiga, svenska kvinnor vill ha det så… och röstar bort pajaspolitikerna.

    https://juliacaesar.blog/2018/04/27/gastinlagg-varfor-ar-nativiteten-bland-svenska-kvinnor-sa-lag/

    https://ledarsidorna.se/2018/04/aklagarens-yrkande-pa-utvisning-avslas/

    http://katerinamagasin.se/svenskt-kandisuppror-mot-antisemitism-och-kvinnovald/

    Liked by 3 people

  5. Marja i Bäck skriver:

    Det handlar om horribla brott som ger brottsoffret men för livet. Får man läsa i MSM om brottsoffrens lidande? Statistik på gruppens självmordsbenägenhet? Någon hashtag där de kan beskriva vidrigheterna de utsatts för?
    Istället sitter en välkänd journalist och mumlar om kultur. Och kvinnor får dagligen avstå från sina gamla vanor som promenader. De som bor i säkra områdena uppvisar ofta en isande likgiltighet. Deras ovilja att läsa och förstå skapar indolens hos dem.

    Gilla

  6. Christer L skriver:

    Mycket bra inlägg! Guillou valde palestiniernas sak som sin i början av sin karriär. Han bedriver svensk jihad och introducerade den duktiga idioten i svensk press.

    Liked by 1 person

  7. Jvk skriver:

    Men vilken chans har vi att vända detta, det krävs en djup patologi i svenskarnas medvetande för att nå acceptans av detta, man har avhändat sig ansvaret att kritiskt förhålla sig till verkligheten och köper de styrandes bild utan inspektion. För de som vaknat så ter sig det som sker fruktansvärt och oförlåtligt, men folk håller fast vid den stora lögnen fast ett kort resonemang på ett par meningar, 2-3 minuters eftertanke, borde skjuta svensk invandringspolitik i sank. Vilket hopp kan man ha när alla ledande politiker (utom SD) och alla inom media och alla inom akademin verkar för att svenska kvinnor skall våldtas? Endast när alla känner någon som våldtagits så kan man då övervinna medias bild. Sverige som nation har nog raserats innan dess för våldtäkterna är bara toppen på en kulturellt isberg, om etablissemanget inte ens är ärliga om våldtäkterna, varför skulle de vara det om något annat?

    Liked by 4 people

  8. Jaxel skriver:

    Huvuddragen i det som beskrivs i krönikan har varit kända sedan länge, bl a genom BRÅ:s rapporter från 1996 och 2005.

    Enligt BRÅ (2005:17) så har utlandsfödda (jämfört med svenskfödda av svenska föräldrar) ca fem gånger förhöjd risk att ha varit misstänkta för våldtäkt eller våldtäktsförsök (se tabellerna 11, 12 och tab 8 i bilaga 3).

    Den som jämför tabellerna 11 eller 12 med tabell 8 i bilaga i BRÅ: s rapport får inget stöd för att socio-ekonomiska faktorer har betydelse.

    Det är också värt att notera att på grund av den demografiska förändringen inom gruppen utlandsfödda de senaste två decennierna så är denna överrisk med mycket stor säkerhet högre idag.

    Detta skall man dock helst inte tala om. Om maktetablissemanget har möjlighet att straffa den som ändå talar så gör det detta.

    Liked by 1 person

  9. Lennart Bengtsson skriver:

    En följd av den slappa och arroganta attityden från det politisk korrekta blir i långa loppet att kvinnor gör som i delar av USA, nämligen se till att de kan ha en liten browning i handväskan. Är det ett sådant samhälle som de politiskt korrekta vill ha? Underskatta inte självbevarelsedriften, även svenska medborgare har en sådan.

    Liked by 2 people

  10. Jaxel skriver:

    Apropå förföljelse som nämns ovan.

    Studenten Felix som diskuterat invandrare och brottslighet blir grovt trakasserad genom att en annan student, vilken han inte ens diskuterat med på lektionstid ställer sig upp pekar på honom och kallar hon rasist och fascist.

    Detta fortsätter sedan med att skolans personal på lektionstid chikanerar honom inför klassen. Det inleds också en disciplinutredning mot honom. Denna läggs sedermera ner (1,2).

    På vilken grund agerar skolan på detta sätt frågar man sig. Personalen hänvisar bl a till skolans värdegrund och att andra elever skulle ha känt sig kränkta av vad han framfört (1,2)

    KTHs värdegrund är föredömligt kort. Det vanliga förstås om jämlikhet och icke-diskriminering. Fast det mest intressanta är inledningen:

    ”KTH har en värdegrund baserad på demokrati, människors lika värde, mänskliga fri- och rättigheter samt en fri och öppen diskussion. ”

    Der är inte första gången som det visar sig att Inte ens de som hänvisar till någon värdegrund tar innehållet på allvar, den används bara som någon sorts slagträ. Det tycks räcka att påstå att någon brutit mot någon värdegrund utan att ens specificera på vilket sätt.

    Om man tar KTHs värdegrund på allvar så är det ju eleven som på lektionstid ställt sig upp och kallat Felix rasist och fascist som förgripit sig. Fast som jag förstått det rätt hade hon en icke-svensk bakgrund och då gäller förstås särskilda regler.

    1. http://www.friatider.se/student-tog-fram-fakta-om-invandrarbrott-riskerar-st-ngas-av-fr-n-kth

    2. http://www.friatider.se/ny-ljudinspelning-avsl-jar-kths-olagliga-siktspolicy-studenter-f-r-inte-sprida-politiska-sikter

    3. https://www.kth.se/student/studentliv/likabehandling-jams/kth-s-vardegrund-1.514479

    Liked by 2 people

  11. Gilbert Andersson skriver:

    När det nya fenomenet med gruppvåldtäkter började påstod en av våra högsta politiker att detta alltid har förekommit i Sverige. T ex i folkparker mm i samband med alkohol.
    Jag är inte nykterist och jag har varit på utedansbanor och danskrogar men jag har aldrig, aldrig hört talas om gruppvåldtäkter innan massinvandringen började!

    Liked by 2 people

  12. Mikael Steinwall skriver:

    Ja, en av massinvandringens effekter är att Svenska kvinnor upplever en oro över att vistas utomhus under vissa tider på dygnet. I detta land, där skattebetalarna får punga ut med i snitt 30 miljarder per år på män från Mellanöstern som har bluffat sig in i landet, är det mesta möjligt. Så jag skulle inte bli förvånad om någon kreativ politiker (miljöpartist?) föreslår att kvinnorna drar på sig en burka innan de går ut, för att öka trygghetskänslan.

    Gilla

  13. Lena M skriver:

    Asylrätten den heliga kon som tycks ursäkta precis allt. Den behöver rivas upp och omformuleras. Den ska bara gälla för våra grannländer. För de länder där även vi kan tänkas få och begära asyl.

    Liked by 1 person

  14. Hawwa skriver:

    I ett TV-reportage från Lille, för knappt ett år sedan, konstaterade man att andelen kvinnor på caféer minskade och för den delen kvinnor som vistas ute i offentligheten. Det berodde på att (muslimska) kvinnor hade insett att de inte hade några behov av att vistas i offentligheten.
    Nu i vår sänder SvT 1:a delen av ”A handmaid’s tale” efter Margret Atwood’s roman. HBO har börjat sända 2:a säsongen, som är en uppföljare (fortsätter där romanen tar slut, som jag förstår det). Det handlar om infertilitet som drabbat USA/Kanada, och de tänkta bad guys utgörs av högerkrafter, men det är inte vad man i förstone associerar till.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.